sportFive957388 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

וולוג השקה: אייל אברהמי

זמן לא רב אחרי שפגשנו אותה במסגרת השקתה העולמית, פרסמה אמש (שני) יבואנית דגמי סקודה לישראל צ'מפיון מוטורס על התחלת שיווקה של סקודה סופרב המחודשת לשנת 2020. מכונית המנהלים הגדולה זכתה למתיחת פנים טכנולוגית בשנה הקודמת שכרוכה בשכבה דקה של שדרוגים חיצוניים המשווים לה הופעה יותר ספורטיבית, אולם את מרב החידושים הזרימה היצרנית הצ'כית למרחב הפעולה של הנהג ואל מערכות ההינע ואגף הבטיחות.

הסופרב, כמו סקודה סקאלה וסקודה קאמיק (ג'יפון עירוני), נפרדה מלוגו החברה לטובת כיתוב SKODA  חגיגי על דלת תא המטען במסגרת החלפת סימני ההיכר המשפחתיים של המותג בשנתיים האחרונות. כמו כן, בוצעו מספר שינויים קלים באזור הפנסים, הפגושים, קווי הסנטר ומכסה המנוע. התוצאה אינה דרמטית אלא מתבססת על ליטוש קווי המתאר הקיימים עם חידודים בתוך גופי התאורה.  

רמת הגימור הבסיסית, 'אמבישן', כוללת מערכת כניסה ללא מפתח מכל 4 הדלתות, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חיישני חניה אחוריים, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, 4 שקעי USB, מערכת מדיה ראשית עם צג 8 אינץ' וחישוקי 17 אינץ'. מעליה, תמצאו את מפרט 'סטייל';  זה מוסיף גם תאורת FULL LED, איתות דינמי, חישוקי 18 אינץ', פנסי LED קדמיים עם מתזים, וילונות נגללים מאחור, חיישני חניה היקפיים מקוריים, ריפוד מושבים בשילוב אלקנטרה, חבילת LED פלוס עם תאורת אווירה פנימית ולראשונה גם לוח מחוונים "וירטואלי" בגודל 12 אינץ' עם תצוגות מתחלפות.

2 רמות הגימור הבכירות, 'לורן-אנד-קלמנט' ו-ספורטליין', מוסיפות לא מעט לרשימה זו; בראשונה תמצאו תוספות כמו מערכת שמע של canton בעלת 11 רמקולים וסאב-וופר בתא המטען, חישוקי 19 אינץ', עיסוי במושב הנהג, מושבים עם חימום ו-איוורור ועוד. בגרסת 'ספורטליין', כנגזר משמה הנמיכו סקודה את המרכב ב-1.5 סנטימטרים לטובת שיפור קל בהתנהגות וכן הוסיפו מתלי ספורט, מושבי ספורט ולוגאים בלעדיים. מפרט הבטיחות כמעט ואינו מחסיר מערכות המקובלות כיום בסגמנט: בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב עם תיקון היגוי, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד בטווח מורחב שבין 20 ל-70 מטרים, בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, התרעה על תנועה צולבת מאחור, 9 כריות אוויר ועוד.

 

מחירי סקודה סופרב המחודשת בישראל (צילום: ספורט 5)
מחירי סקודה סופרב המחודשת בישראל | צילום: ספורט 5

נבחרת המנועים של הסופרב כוללת 3 יחידות כוח חדישות: מנוע 1.5 ל' טורבו בהספק של 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ מ-1,500 סל"ד עם בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק. מנוע זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות. מעליו מנוע ה-2.0 ל' טורבו המפיק 190 כ"ס ו-32.4 קג"מ מ-1,500 סל"ד היורש את מקומו של מנוע ה-1.8 ל' הקודם. זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפרק זמן של 7.7 שניות. מהדורות ספורטליין ולורן-אנד-קלמנט מגיעות רק עם מנוע 2.0 ל' מתוגבר ל-272 כ"ס ו-3.6 קג"מ מ-1,500 סל"ד עם הנעה כפולה. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.7 שניות. מנוע נוסף שיוצע הוא ה-2.0 ל' טורבו דיזל בהספק מרבי של 190 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות עם צריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר סולר. כל המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים DSG עם שבע מהירויות.

המחירים יחלו ב-175 אלף שקלים לדגמי הבסיס.

מבחן דרכים לסקודה סופרב המעודכנת