ששה חודשים אחרי שהוצגה באירופה מגיעה בימים אלו לישראל מתיחת הפנים של מכונית הספורט-סדאן הבריטית יגואר XE. במסגרת הרענון טיפלו יגואר בהופעה החיצונית של הרכב, חלל הנוסעים, בידוד הרעשים והמפרטים ועודכנו מערכות העזר לנהג. ביגואר העולמית מקווים ששדרוגים אלה יאפשרו ל-XE להחזיק את הראש מעל המים לאחר ירידה הדרגתית במכירות הסדרה מאז השקתה בשנת 2015 כשמולה מכוניות מבוססות כמו ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ו-וולוו S60 החדשה.
השינויים החזותיים של ה-XE המחודשת כרוכים בתכנון מחודש של איזור השבכה הקדמית, הפנסים והמפלס התחתון בו שוכנים יחידות תאורת הדרך ופתחי יניקת האוויר. הפנסים מהווים את החידוש המשמעותי ביותר בנראות של ה-XE שכן אלו גם מאכלסים תאורת LED להן איתות דינמי מובנה בגוף היחידה. אלה יעניקו לה מראה קצת יותר מודרני ו"חתולי" ופחות עגלגל מבעבר.
תא הנוסעים הוא המקום בו תבחינו בליטוש היסודי של ה-XE. במרכז הבקרות צג ראשי 10.25 אינץ' שנלקח ישירות מיגואר I פייס החשמלית וכן בקרת אקלים דיגטלית על בסיס מסך מגע (בטכנולוגיית טאץ' פרו). כמו כן הוחלפו חלק מהפקדים וכן גלגל ההגה. המראה הכללי מותאם לגרסאות הכביש-שטח של המותג הבריטי וכן ליגואר F טייפ הספורטיבית כדי לשמר אחידות משפחתית. אופציה נוספת שתהיה זמינה ב-XE החדשה היא מצלמה אחורית בטכנולוגיית CLEAR SIGHT המותקנת על התקרה מאחור כדי להקרין תמונה רחבה ובאיכות גבוהה יותר של הזנב בתוך המראה המרכזית.
זאת ועוד, איכות התרכובות גבוהה יותר כמו גם גימור המושבים. לרכב גם גג-פנורמי, מערכת שמע עם ששה רמקולים, תאורת אווירה פנימית, חישוקי 18 אינץ' חדשים, כניסה ללא מפתח, כיוונן מושבים חשמלי, מערכת עם תמיכה באפל-קאר פליי, חימום מושבים חשמלי ועוד.
במסגרת הקיצוצים של יגואר הוחלט גם להיפרד מחטיבות כוח שהרכיבו אחוז זניח מנפח המכירות. אי לכך, ה-XE תשווק בישראל רק עם מנוע בנזין טורבו אחד: 2.0 ל' בהספק של 250 כ"ס ו-37 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות. הכוח עובר לסרן האחורי (הידד) וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-6.5 שניות ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש.
המחירים ליגואר XE החדשה בישראל יחלו ב-360 אלף שקלים ועד 375 אלף שקלים לגרסת ה-S פלוס.