אחרי שסיפק אתמול את הסחורה בדיוק במאני טיים, אלון דאי עשה זאת שוב. הניצחון הראשון היה כה דומיננטי עד שהערות ותלונות שהגיעו להנהלת מירוץ נסקאר אירופה על חשד בכשרותה של המכונית הצהובה מס' 54, גרם למפקחים הטכניים של האליפות לפרק כמעט כל דבר במכונית של קבוצת CAA L האיטלקית ולבדוק אותה בדקדקנות, שמא אחד ממכלוליה איננו עומד בתקנות. בסופו של יום, כל הפריטים שנבדקו היו כשרים למהדרין והנהגים שהתרגלו אתמול לראות את זנבה הצהוב של השברולט של אלון דאי, קיבלו שיעור נוסף ודומיננטי אף יותר ביום ראשון במהלך המירוץ השני שהביא גם הוא ניקוד כפול למנצחים.
פריצה בזינוק וגם אחרי מכוניות הבטיחות
אני תמיד מנסה להרגיש ולחשוב מה חולף בראשיהם של נהגי המירוצים כאשר הם פותחים פער על יריביהם ואז מגיעה ההודעה המעצבנת כי מכונית הבטיחות יוצאת למסלול עקב אירוע בטיחותי וכל המכוניות מתכווצות לטור אחד ארוך. כל העבודה הקשה שנעשתה עד אז יורדת לטמיון ושוב צריך לגייס כוחות נפשיים ופיזיים ולזנק מחדש בלי להשאיר ליריביך סיכוי.
אלון דאי בא מושחז וחדור משימה למסלול פרנצ'יקורטה בפאתי מילאנו וכשם שהוא ניצח ללא תנאי את המירוץ הראשון, אפשר היה לראות מהזינוק שהוא נחוש לעשות זאת גם במירוץ השני כשיריביו לאליפות מדשדשים מאחור. גארסיה הספרדי וקומפן הבלגי היו מעורבי בתקריות ונגיעות שהביאו אותם לסיים רק במקומות 15 ו-16, וכתוצאה מכך היתרון של אלון דאי, שלא הביט לאחור ולו פעם אחת לאורך המירוץ כולו, עלה ל-37 נקודות על גארסיה ול-41 נקודות על קומפן.
יום רע למשפחה הבלגית
בשעה שקומפן דשדש לו במסלול האיטלקי, הודח אחיינו מקס ורסטאפן מהגראנד פרי של סינגפור. זה לא היה יום טוב למשפחת המירוצים הבלגית והם מקווים שהביקור האחרון של אליפות הנסקאר האירופאית במסלול זולדר בבלגיה, יביא אתו את השינוי והנהג הבלגי יוכל למחוק את היתרון של אלון ולזכות באליפות.
"זה היה יום נפלא עבורי ועבור הקבוצה שלי", אמר אלון דאי בסיום, "אחרי הכול, צריך להביט קדימה למירוצים האחרונים של השנה ולזכור שבשיטת הניקוד הכפול, התוצאות אינן מבטיחות לי כעת את האליפות. המסלול הבלגי טוב אליי בשנים האחרונות וזינקתי שם פעמיים מעמדת פול פוזישן ואני כבר רוצה להגיע לשם". לדאי יש 485 נקודות ואילו לגארסיה שבמקום השני יש 448 והוא מדורג לפני קומפן (444) ופרדריק גאביון (432).
טקטיקה איננה מילה גסה
הניצחונות בשבת ובראשון היו מהדומיננטיים שנראו השנה ובוודאי הם מייצגים נאמנה את הסגנון של דאי. הנהג האשדודי טאטא את כל היריבים ולקח שתי קופות מצוינות עם ניקוד מלא. כעת, כשתואר האליפות החמקמק נמצא בטווח נגיעה, יכולים אנשי הקבוצה האיטלקית שזכו בניצחון ה-20 שלהם באליפות ובדיוק במירוץ ה-100 להשתתפותם, לחשוב ולחשב אסטרטגיות שונות לדאי לשני המירוצים האחרונים. המתח הולך ומתגבר מדי יום וכך יקרה עד ל-14/15 באוקטובר, עת האליפות תתייצב לסבב הנעילה בבלגיה. יש חודש שלם להתענג על התוצאות ולהתכונן כראוי למירוצים הגורליים של העונה.