שיטת מירוצי הנסקאר באירופה בנויה על שיטת הפלייאוף המוכרת לכולנו מענפי ספורט אחרים למעט פרט אחד, במקום שרק המתמודדים בצמרת מגיעים לפלייאוף, בנסקאר אירופה מגיעים כל המתמודדים באליפות והבונוס של הפלייאוף הוא ניקוד כפול בכל מירוץ משמונת המירוצים האחרונים של העונה שמתבצעים בארבעה מפגשים כפולים. השיטה משאירה סיכוי למספר גדול של נהגים להתמודד על האליפות ויותר מכך, היא מאפשרת לנהגים שהיו קרובים למקום הראשון לאורך כל העונה, להגיע כטריילרים גדולים מאחור, להפתיע ולזכות בכמות נדיבה של נקודות ואפילו "לגנוב" את התואר מתחת לאפם לשל הנהגים הכי קשוחים שהיו שם כל השנה.
אלון דאי, נהג המירוצים הישראלי שמשתתף בסבב האירופי בשנים האחרונות, קנה לעצמו שם של נהג נועז, מהיר, קשוח וחסר פשרות. תשאלו את אנטוני קומפן הבלגי שנחשב ליריבו המר של אלון בשנים האחרונות ותקבלו תשובה קרה ומנוכרת מהנהג הבלגי שנושא על מכוניתו את צלקות הקרב עם אלון מבריטניה בעונה שעברה, קרב שאותו קומפן הפסיד באותו יום, אבל בסוף העונה הוא זכה באליפות. למי שלא מכיר את הנהג הבלגי נספר כי קומפן מגיע ממשפחה מוטורית שרבים מכירים. הוא הדוד הצעיר של מקס ורסטאפן (קומפן הוא אח של אימו של מקס שגם היא נהגת מירוצים) והוא בקשר נישואין עם בת משפחתו של רובי גורדון האמריקני האגדי.
ניצחון מתוק מס' 2 העונה
מסלול המירוצים פרנצ'יקורטה באיטליה מארח את הסבב האירופאי בסוף השבוע הזה ואלון דאי שניצח רק פעם אחת השנה (בריטניה), הגיע לאיטליה, למירוץ הביתי של קבוצת CAAL נחוש מתמיד. "האליפות הזאת תהיה שלי ואין לי ספק בכך" אמר לי אלון אחרי הניצחון. הישראלי בן ה-25 מאשדוד שהפך לסחורה חמה גם בנסקאר ארה"ב, יודע היטב את המשמעויות של הזכייה באליפות, אבל אלה לא ממש מעניינות אותו, הוא רעב לניצחון בכל מחיר והערב זה קרה.
דאי רשם את הניצחון השני שלו בעונת 2017 (ניצחון שמיני בקריירה) אחרי שבמקצה דירוג גשום הוא תפס את המקום השני אחרי הנהג הצרפתי פרדריק גאביון שגם הוא מדורג גבוה באליפות עם שאיפות לזכות בתואר. התנאים באיטליה לא האירו את פניהם לאנטוני קומפן ולבורחה גרסייה ושניהם דשדשו הפעם מאחור וליקטו נקודות מועטות שאיפשרו לאלון דאי לזנק מהמקום השלישי באליפות למקום הראשון כשהוא משאיר את גרסייה וקומפן מאחור (פער של 5 נקודות על קומפן).
לפלייאוף חוקים משלו
רמת התחרותיות של הנהגים באליפות האירופית הולכת ועולה פלאים בעונות האחרונות. החשיפה לקהל ולכסף הגדול של אמריקה גורמים למירוצים להיות טעונים באדרנלין עצום ועם כיבוי הרמזור במסלול, הכל משתחרר. לפלייאוף יש שני מפגשים כפולים עם ניקוד כפול לכל אחד מהם (חצי גמר וגמר). הניצחון של אלון דאי והעלייה לראש הדירוג היא זריקת עידוד גדולה לנהג הישראלי ובונוס משמעותי לקבוצתו הביתית שהעמידה לרשותו את השברולט כפי שאלון היה זקוק לה. מבט על הסטטיסטיקה של אלון מראה כי הניצחון הזה היה השלישי של אלון על אדמת איטליה והשלישי שלו (מתוך 8) בשלב הפלייאוף, והמשמעות היא שאלון יודע להביא את עצמו לרמת הכנה גבוהה בשלב המכריע של העונה.
שמחה גדולה הלילה, אבל רק עד מחר
בבית משפחת דאי באשדוד כססו את הציפורניים במהלך המירוץ וחישובי הנקודות נמשכו לכל האורך של הקרב מול פרדריק גאביון שאמנם נעקף על ידי אלון בזינוק אך הוא לא וויתר אולם הדומיננטיות חסרת הפשרות של אלון סיכלה כל אפשרות שגאביון ישוב למקום הראשון והשניים נפגשו על הפודיום כשאלון ניצב על המדרגה הגבוהה ביותר. בתום המירוץ מורט העצבים, הרימו כוסית בבית משפחת דאי לחיי הניצחון המיוחל וצהלות השמחה נשמעו עד למרחוק. הלילה זה לילה לחגוג את ההישג ולאסוף כוח ומוטיבציה למירוץ השני שייערך כבר מחר.