אופל גרנדלנד היה לדגם הראשון שאולי ניבא את רכישת של אופל מידיי ג'נרל מוטורס, שכן הדור הראשון שהתבסס על פיג'ו 3008 (מהדור השני) פותח בשיתוף פעולה בין PSA (פיג'ו-סיטרואן) לאופל שעוד הייתה תחת ניהול אמריקאי.
כעת הציגה היצרנית את הדור השני, וגם הפעם כמו ה-3008, הוא מבוסס על אותה פלטפורמה STLA Medium ויציע את אותן יחידות ההנעה, אך בניגוד לצרפתי הוא ייוצר בגרמניה במפעל אייזנאך, בו יוצר הגרנדלנד הנוכחי, וזאת לאחר שעבר השבחה בסך של 130 מיליון אירו לטובת המעבר לפלטפורמה החדשה ויכולת ייצור של הגרסה החשמלית. מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופל בישראל, נמסר כי הגרנדלנד החדש יגיע ארצה בתחילת 2025.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני לוקח צד קדימה את חזית ה-Visor מהדור היוצא שלאחר מתחת הפנים, כאשר תאורת היום נמשכת אל המרכז וכמעט נוגעת בסמל המותג המואר. הפרופיל נראה כסטיישן מוגבהת, אך קורה C האופיינית של אופל ביחד עם הגג ה"צף" וחישוקים מעוצבים המגיעים בגודל של עד "20 משפרים במעט את האווירה. מאחור נפגוש ביחידות תאורה קטנות יחסית עם חתימת תאורה בסגנון פסים, כשזה העליון נמתחת לרוחב דלת תא המטען וגם כאן נפגוש בכיתוב Opel מואר ואילו שם הדגם מוטבע בדלת תא המטען.
הגרנדלנד החדש מציג צמיחה בולטת בממדים לעומת הדור הראשון. הוא ארוך ב-17.3 ס"מ (465 ס"מ), רחב ב-6.4 ס"מ (190.5 ס"מ), גבוה ב-1.9 ס"מ (166 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך ב-10.9 ס"מ (278.4 ס"מ). תא המטען גדל גם כן ונפחו עומד כעת על 550 ליטר ועד 1,641 בקיפול מושבים.
מבפנים העיצוב מודרני כאשר בין המושבים ישנה קונסולה גבוהה עם תא אחסון, מסך המולטימדיה במרכז בגודל "16, עם קישוריות OTA וגם ChatGPT אשר פונה אל עבר הנהג, לוח מחוונים צר בגודל "10, וכן פתחי המיזוג הצידיים שלמעשה ממוקמים בדלתות. גם הפעם מקפידים באופל על תפעול חיצוני לבקרת האקלים והיא זוכה לפאנל פקדים ממש מתחת למסך המרכזי וכן גם לכפתור עוצמת שמע.
יחידות הנעה
באופל קמצו בפרטים אך כאמור, כמו ה-3008 החדש מהדור השלישי, גם הגרנדלנד יציע מנעד דומה של יחידות ההנעה.
הגרסה החשמלית עם הסוללה הגדולה בקיבולת 98 קוט"ש, תציע טווח של כ-700 ק"מ ולה מנוע קדמי בהספק של 230 כ"ס. הסוללה הקטנה יותר בקיבולת של 73 קוט"ש, תציע טווח של כ-525 ק"מ והיא תוצע עם הנעה קדמית בהספק של 210 כ"ס, ויתכן שבעתיד גם עם הנעה כפולה והספק של 320 כ"ס. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 160 קילוואט והיא אורכת כ-26 דקות (20%-80%).
גרסתו המיקרו-היברידית של הגרנדלנד תעשה שימוש במנוע 1.2 ליטר החדש בהספק של 136 כ"ס, בשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.
גרסת פלאג-אין תצטרף בעתיד, ככל הנראה על-בסיס מנוע 1.2 ליטר החדש בשידוך למנוע חשמלי וסוללה שתאפשר נסיעה חשמלית למרחק של 85 ק"מ.