צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
מבוססת סיטרואן C3 מהדור הרביעי (צילום: ספורט 5)
מבוססת סיטרואן C3 מהדור הרביעי | צילום: ספורט 5

מאז ימי מנכ"ל פיאט-קרייזלר (FCA), סרג'יו מרקיונה, שהציל אותה מקריסה, לא עברה פיאט רענון כה מתבקש. עם המעבר תחת כנפי סטלנטיס ושימוש בפלטפורמות משותפות, הספיקה כבר לחדש את כל קו המסחריות שלה (דובלו, סקודו ודוקטו) וגם להציג את רכב הפנאי 600, כשבקרוב צפויים להיחשף הפרטים המלאים על האבארט 600.

בפברואר 2024 הציגה פיאט לא פחות מ-5 דגמי קונספט, עם כוונות ברורות להביאם לייצור בשנים הקרובות, וכעת, הראשון שבהם הגיח לאוויר העולם, אז ענה לשם "מגה פנדה", אך מה מתאים יותר אם לא שם עם צליל קצת יותר איטלקי - הכירו את ה"גרנדה פנדה", שצפויה להגיע לישראל במהלך 2025.

עיצוב בהשראת הפנדה המקורית (צילום: ספורט 5)
עיצוב בהשראת הפנדה המקורית | צילום: ספורט 5

עיצוב ומידות
בדומה לשאר דגמי קטגוריה B החדשים של פיאט וסטלנטיס, גם הגרנדה פנדה מבוססת על פלטפורמת STLA Small המוכרת כמובן עוד מימי PSA בשם CMP ומשמשת מגוון רחב מאוד של דגמים בקונצרן, האחרונה שמבוססת עליה היא לנצ'יה אפסילון החדשה, ובדיוק כמו הגרנדה פנדה, שתיהן עלו מקטגוריית המיני אל הסופר-מיני.

הגרנדה פנדה היא יותר אחותה של סיטרואן C3 מהדור הרביעי, מאשר של האפסילון, וזאת בעיקר לאור בחירה בעיצוב בסגנון רכב פנאי. העיצוב עצמו רטרו-מודרני, ואם ציפיתם למצוא פה את "החמידות" של ה-500, הוא שואב השראה מהדור הראשון של הפנדה, עם קו כללי רבוע וקווים חדים שונים, כמו למשל בקשתות בתי הגלגלים השחורות וחישוקי "17, כשנמצא פה כמובן לא מעט מאפייני "פנאי" נוספים בדמות מסילות גג, מגן גחון ומגלש אחורי מדומים ועוד. לצד זאת, תאורת בסגנון פיקסלים מלפנים ומאחור, סגנון מפוקסל גם לסבכה העליונה האטומה וגם לזו התחתונה, כשמאחור ישנו אזכור קטן לפנדה 4X4 כשלוגו FIAT מוטבע בדלת תא המטען.

בפיאט רוצים לשמור על המידות הקטנות ואורכה עומד על 3.99 מטר, קצר יותר מממוצע הקטגוריה של 4.06 מטר (בסיס הגלגלים צפוי להיות דומה ל-C3 עם 2.54 מטר), בכל זאת קהל היעד העיקרי של הפנדה הוא עירוני בעיקרו והיא מתמקמת בין ה-500 ל-600. בשלב זה טרם פורסמו תמונות הפנים.

יחידות הנעה
בפיאט לא פרסמו נתונים מלאים על יחידות ההנעה, אך בדומה לקונצרנים אחרים העושים שימוש בפלטפורמות זהות למגוון דגמים, כמו פולקסווגן למשל, כך גם הגרנדה פנדה תקבל את יחידות ההנעה של סיטרואן C3.

להנעת החשמל מנוע בהספק של 113 כ"ס וסוללה בקיבולת של 44 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של כ-320 ק"מ.

לצידה תוצע גם גרסת בנזין, בעלת מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר וסיוע מיקרו-היברידי 48 וולט, כשבהספקו הנמוך משחרר 100 כ"ס, והוא משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.