היצרנית הסינית הפופולרית בישראל BYD, חשפה טנדר ראשון, עם הנעת פלאג-אין ואבזור עשיר. אך מהיבואנית המקומית, "שלמה מוטורס", נמסר כי בשלב זה עוד מוקדם לבחון שיווקו בישראל.
עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני מזכיר לא מעט את דגמי הטנדרים של פורד, בעיקר עקב יחידות התאורה ותאורת היום ההיקפית שלהן. בהשוואה לפורד ריינג'ר המוכר לנו בישראל, ה-BYD שארק מציג מידות גדולות יותר. הוא ארוך ב-8.7 ס"מ (545.7 ס"מ), רחב ב-5.3 ס"מ (197.1 ס"מ), גבוה ב-4.1 ס"מ (192.5 ס"מ), אך בסיס הגלגלים דווקא קצר בס"מ אחד (326 ס"מ).
תא הנוסעים ייחודי יותר, אך למרות שם המגיע מקו דגמי הים של BYD, לא נמצא כאן מאפייני זנבות של דגים או גלים מתנפצים, אלא דווקא קווים ישרים יותר שמקנים אווירה קשוחה כמתבקש מרכב עבודה. נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "12.8 מסתובב, כולל קישוריות לנייד, ופאנל כפתורים בקונסולה המרכזית סביב ידית ההילוכים בסגנון המצוי בתאי טייס למשל.
יחידת הנעה וביצועים
ה"שארק" מצויד ביחידת הנעה היברידית-נטענת, העושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ולצידו מנוע חשמלי, יחדיו ההספק עומד על 430 כ"ס מרשימים, כשהסוללה בקיבולת 29.58 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ (בתקן NEDC). האצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש ואילו צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר.
בנוסף למצבי הנהיגה הרגילים (רגיל, חסכוני, ספורט) ישנם גם מצבי שטח נוספים - חול, בוץ ושלג, המשפיעים כמובן על העברת הכוח וחלוקת הכוח בין הצירים. לשארק טכנולוגיית V2L המאפשרת לעשות שימוש בסוללת הרכב כמקור חשמל להפעלת מוצרי חשמל חיצוניים. טעינה מהירה בקצב של 40 קילוואט מ-30% ל-80% אורכת 20 דקות.
ל-BYD שארק שלדת סולם, המשקל העצמי עומד על 2,665 ק"ג, כושר ההעמסה של 835 ק"ג והוא מסוגל לגרור עד 2.5 טון, שהם 165 ק"ג ו-1 טון פחות מהריינג'ר של פורד (בהתאמה).
אבזור ובטיחות
רשימת האבזור ב-BYD שארק לא שונה משל כל רכב פנאי מודרני. כך נמצא כאן כניסה לרכב המתאפשרת גם באמצעות NFC בדומה לדגמים אחרים של המותג, וישנן גם מצלמות היקפיות המציגות מבט "מעוף הציפור" וכן תצוגת "רכב שקוף" המסייעת להימנע ממכשולים שונים בתנאי דרך שונים. עוד נמצא בתא הנוסעים משטח טעינה אלחוטי (50 וואט) ותצוגה עילית רחבה ("12), ריפוד דמוי עור ומושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, מראה מרכזית נגד סנוור ומראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת
בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות כיום ולצידן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום, התרעת התנגשות מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים.