בעקבות הסנקציות שהוטלו על רוסיה, קבוצת רנו נפרדת מכל החברות הרוסיות שלה במכה אחת. לפי פרסומים בפריז, היא תמכור 100% מהמניות שלה בתעשיית 'רנו רוסיה', ותעביר כמעט 68% ממניות הרוב שלה ב-AvtoVaz ל-NAMI, המכון המרכזי למחקר ופיתוח של רוסיה לרכבים ולמערכות הנעה. רנו רוסיה, כגוף עצמאי, נמסרת לרשויות מוסקבה.
כדי שתוכל לחזור בה, קבוצת רנו כללה תנאי מיוחד בסעיף שנערך בעת מכירת מניותיה ב-AvtoVaz. המשמעות היא כי רנו יכולה לרכוש בחזרה את זכויותיה ב-AvtoVaz בתוך שש שנים, אם תרצה בכך. הסיבה העיקרית למכירת החברות הרוסיות כרוכה בהבטחת עתידם של 45,000 עובדיה ברוסיה, וכן בשל רצונה של רנו להתמקד בכלי רכב חשמליים והפחתת זיהום האוויר.
חברת 'רנו רוסיה' נוסדה בשנת 1998 והחלה את פעילותה במפעל חברת הרכב בדימוס מוסקוביץ', במסגרת זו החלה רנו להרכיב מכוניות בשיתוף הרשויות של המדינה. בסוף 2012 רכשה רנו את כל המניות, ופעלה לחזק את המותגים בתקווה להגדיל את רווחיה במזרח אירופה. על פי ההסכמים שנוסחו עם תחילת השיווק, רנו מוכרת ברוסיה תחת המותג שלה את דגמי ארקנה, קאפצ'ר, מאסטר של החטיבה המסחרית, וכן רכבי מותג דאצ'יה: סנדרו, דאסטר, לוגן.
אווטוואז ידועה בעיקר כחברת האם של לאדה, שזוכה לעדנה מחודשת בשנתיים האחרונות בהנהגת בו אנדרסון, המנכ"ל הראשון של החברה שאיננו ממוצא רוסי, ושגויס לתפקיד בזכות הברית של רנו-ניסאן, אם כי ניסאן מכרה את חלקה ב-AvtoVaz לרנו ב-2017. מבחינת החברה הרוסית, הפרידה מרנו יכולה להניב כמה תוצאות, אחת מהן, לפי העיתון הרוסי 'זמני מוסקבה', עשויה להחזיר את המותג מוסקוביץ' לכבישים הרוסים, חברה רכב שהוקמה ב-1930 ופשטה רגל ב-2002. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, אמר כי כלי הרכב של מוסקוביץ' ייוצרו יחד עם יצרנית המשאיות הרוסית 'קמאז', בסיוע הממשלה, כך שניתן יהיה למצוא חלקים ולייצרם.