עד כמה שזה מתאפשר לה, מאזדה נשארת נאמנה לפילוסופיה המנועית שלה, וצועדת נגד הזרם. מול תעשייה שהולכת ומחושמלת ושמוכנה להעלים את רוב מנועי הבעירה מפרופיל הדגמים, מאזדה נכנסת עם יחידות הכוח המסורתיות לזמן הארכה; בעוד שחלק מהיצרניות הגדולות מכינות את הקרקע לקיצם של מנועי בנזין ודיזל גדולים ומתכנסות סביב כיווץ או מנועים מיקרו היברידיים, מאזדה מנצלת את ההזדמנות, אולי האחרונה שלה, להשיק מנוע 3.3 ל' סקיי אקטיב טורבו דיזל חדש, שישה צילינדרים בשורה, לא פחות.
למנוע החדש תהיינה שתי עקומות כוח מובחנות, וכדי לא להיכשל בתקנות איכות הסביבה, אחת מהן תחושמל ברמה מסוימת. ספינת הדגל החדשה של מאזדה CX-60 מתקרבת להשקה באירופה, ולכן אסור להמעיט בהמצאותו של מנוע דיזל בחבילות שמוצעות לרכישה עבור מי מהם שטרם מוכן להתחבר לשטקרים. כמה חודשים לפני ההשקה, היפנים שמרו די בסודיות כל פרטים אודות מנוע בערה רגילים, ורק הכירו לנו יחידה היברידית נטענת שלפי הערכות שונות תייצג לפחות שליש מהמכירות באירופה.
המנוע חדש לגמרי, גם אם הבלוק הוא כנראה נגזרת רחוקה של ה-2.2 דיזל. ההספק והמומנט שלו ידועים כעת במלואם ונראה שלמרות שהנתונים אינם מעוררי התפעלות ביחס לנפח, הביצועים לא יהיו מאכזבים: 231 כ"ס ו-51 קג"מ, זמינים מ-1500 סל"ד עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות על משקל של כ-2 טון. המנוע מוצמד לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית בלבד עם הנעה כפולה. הערכים של מאזדה מקרבים אותו לגרסאות מקבילות, בסיסיות מגרמניה, גם אם ב.מ.וו ואאודי, כל אחת בדרכה, מנצחת שם על הרבה מעל 300 כ"ס בגרסאות הקצה. בב.מ.וו למשל, ה-30d מייצר 286 כ"ס, לא הפרש גדול אבל יש לו יותר מומנט וגמישות. מאזדה פחות מנוסה עם יחידות 6-צילינדרים בשורה, אבל זו לא המטרה היחידה של ה-CX-60.
במאזדה רוצים לפרוש שמיכת מנועים רחבה ככל האפשר כדי לקלוע למגוון של נהגים והעדפות שונות. יש מנוע בנזין 3.0 ל', 2.5 ל 4-בוכנות, ומנוע ה-PHEV עם יותר מ-320 כוחות סוס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד ומשהו כמו 55 קילומטרים על הסוללה. ה-CX-60, היא מכונית פרמיום מוצהרת של מאזדה, ולכן היא מחויבת להשפיע על חווית הנהיגה באופן דרמטי, קל וחומר כשהיא מציבה עצמה מול הקולקציה הגרמנית, או לקסוס, וולוו ועוד יצרני רכב מהקטגוריה הבכירה. ימים יגידו אם הניסוי הזה יצלח את מבחן המציאות.
היא תומחרה באירופה ב-45-50 אלף יורו. ייתכן שתגיע לישראל עוד השנה.