בתוך פחות משנה חשפה סובארו רכב כביש שטח חשמלי לחלוטין בדמות הסולטרה, והציגה לא רק WRX ו-BRZ חדשים, אלא גם גרסאות מרועננות של הפורסטר, האאוטבק והלגאסי במסגרת דגמי 2023. האימפרזה וה-XV גם הן אחרי מיני רפורמה, מה שאומר שסובארו נוספת, ודי חדשה גם במחוזותינו המתינה בסבלנות לזמנה: סובארו אסנט, הידועה בישראל כאיוולטיס (Evoltis). דגם זה, שהוצג בשנת 2017 כאחיו הגדול של הפורסטר הוא היורש הרוחני של הטרייבקה.
בדיוק כמו הלגאסי והאאוטבק, גם האסנט, שיושב על בסיס גלגלים של 2.9 מ' מקבל פנים חדשות. הקרוסאובר שבעה או שמונה מושבים (תלוי בגרסה) מקבל פנסי חזית מעוצבים עם יחידות מעודכנות בתחתית, ופס אופקי גדול החותך את הסבכה וממשיך עם קו מסוגנן שחוצה את היחידות עצמן. גם החלק האחורי של האסנט עובר מתיחה מוגבלת; סובארו מעניקה לאסנט פנסים אחוריים חדשים, למרות שהמותג לא שינה את צורת היחידות הצמודות לדלת תא המטען מנימוקי עלות בעיקר. לאלה הקרובות אל דלת תא המטען, כמו הפנסים, יש צורת C.
הבשורה הגדולה בתא הנוסעים היא מערכת מבוססת מסך מולטימדיה בגודל 11.6 אינץ', סטנדרטי לכל הגרסאות, במקום הקודמים בגדלים צנועים של 6.5 ו-8 אינץ'. משמאל ומימין למסך נשתמרו מקשים וידיות פיזיות, שנוחות לשימוש כמעט "עיוור". מערכת ההפעלה תומכת ממשקי סמארטפון אלחוטיים של Apple CarPlay ובקישוריות של Android Auto. ניתן לקבל ניווט רגיל (לא סמארטפון). בצד השימושי יותר, המצלמה האחורית שודרגה עם זרם שטיפה, מספר מחזיקי הכוסות בתא לא השתנה, אומרים סובארו, שכן יש עדיין 19 מהם פזורים בקבינה. ניתן להתקין כרגיל ספסל לשלושה נוסעים או שני כיסאות קפטן נפרדים בשורה השנייה. השורה האחרונה, שומרת על מקום מסורתי לשלושה ילדים.
זאת ועוד מתוגבר האסנט/איוולטיס בחבילה נרחבת של מערכות סיוע EyeSight, עם שיפור בבקרת השיוט האדפטיבית ובמרכוז הנתיב (פעולה פחות אגרסיבית) וכן במערך מצלמות ה-360 מעלות החדש, ומעתה ואילך ניתן לשמוע את הנהג והנוסעים מאחור בצורה אינטימית יותר, שכן מערכת כריזה בשם Cabin Connect מאפשרת להאזין אל "פקודות" מפי הנהג ברמקולים מאחור. מערכת זו היא אופציונלית עבור הגרסאות המאובזרות יותר, ומגיעה בצימוד אל במת סאונד מושקעת של Harman Kardon. ברשימת המנועים סובארו לא נוגעת, וזה אומר שהאסנט/איוולוטיס שוב זמין רק עם מנוע 260 כ"ס 2.4 בוקסר משודך אל תיבת הילוכים CVT והנעה כפולה סימטרית, כמיטב המסורת של היצרן היפני, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות ה-8-9 ק"מ לליטר בנזין.
האיוולטויס, מולו מתחרים כמו פורד אקספלורר, נמכר כיום בישראל במחיר התחלתי של 300 אלף שקל. הדגם המחודש יגיע לכאן ככל הנראה בסוף השנה הנוכחית, כך נמסר ל'עולם הרכב' מהיבואנית סמלת.