פורמולה E (צילום: ספורט 5)
פורמולה E | צילום: ספורט 5
ג'יימי ריגל (צילום: ספורט 5)
ג'יימי ריגל | צילום: ספורט 5

חשיבותו של ההיטק הישראלי לתעשיית הרכב העולמית ידועה מזה שנים רבות והקשרים המסחריים בין יצרניות הרכב למעבדות הפיתוח שקיימות כאן הולכים ומעמיקים מדי שנה. לא מדובר בטרנד חולף כי אם בתחום הנדסי שמתפתח בכיוונים שונים בעיקר בתחומי פיתוח מערכות בטיחות לצד מערכות שימושיות לתפעול המכוניות וגם פיתוחים פורצי דרך בתחום אבטחת המידע ומניעת פשיעת סייבר והשתלטות מרחוק על המכוניות וגרימת נזק כלכלי ואף חמור מכך.

חברת Griiip שהוקמה על ידי תמיר פלצ'ינסקי וגיל זכאי, בוגרי אוניברסיטת בן גוריון בנגב בפקולטה להנדסה במחלקה להנדסת מכונות חיפשה את דרכה בתחום מרוצי המכוניות בזכות אהבתם של שני המייסדים לספורט המוטורי והדרך להקמת חברה שמייצרת קונספט חדש של מכוניות מרוץ חד מושביות הייתה קצרה.
 
אבל כמו בסיפורים רבים אחרים כך גם כאן, הסיפור של סדנת המרוצים שהתחיל את דרכו עם הקמת קטגוריה בעולם המרוצים שנקראה פורמולה X ומכוניות שנקראו G1 קיבל תפנית משמעותית והעיסוק עבר לתחום חוויית הצפייה במרוצים והנגשת מידע בזמן אמת לצופים, מה שהופך אותם למעורבים במרוצים וזה מעצים את חוויית הצפייה.

ההיכרות העמוקה של היזמים עם עולמות המרוצים הובילה את החברה הישראלית הצעירה להפוך למתמחה בדאטה בתעשיית המרוצים, והיא פיתחה פלטפורמה שאוספת נתונים בזמן אמת של המרוצים ממקורות שונים וניתוח של אותם נתונים באמצעות אלגוריתמים מיוחדים כאשר התוצאה הסופית היא אספקת תובנות למגוון שימושים שונים כמו: תחזיות וגרפיקות לשידורי טלוויזיה וסטרימינג, אפליקציית טלפון חכם מודולרית לשיפור חווית הצפייה של אוהדים בבית, ושיתוף המידע המעובד לפלטפורמות צד שלישי כגון ליגות פנטזי, ליגות מירוצי סימולטור ועוד. 

בשבוע הקודם, הודיעה החברה על צירופו של ג'יימי ריגל לדירקטור בחברה. ריגל ממלא תפקיד בכיר בתעשיית הספורט המוטורי העולמי והוא מנכ''ל אליפות העולם במרוצי מכוניות חשמליות חד מושביות פורמולה E שהיא אחת מליגות המירוצים המשמעותיות בעולם. ריגל אחראי על חזון אסטרגי, תפעול וצמיחה מסחרית של הארגון והוא הגיע לפורמולה E לאחר שמילא תפקיד בכיר בקבוצת לוס אנג'לס ראמס שהיא אלופת ה-NFL ולפני כן עבד כעשר שנים במנצ'סטר יונייטד, הן באנגליה והן בהונג קונג כמנהל המסחרי של המועדון, מנהל עסקי המועדון באסיה, וחבר דירקטוריון.

בנוסף, החברה הישראלית נמצאת במומנט חיובי גדול לאחר סגירת סבב השקעה ראשוני שכלל השתתפות של חטיבת ההשקעות של פורשה, זרוע ההשקעות של יצרן הרכב האייקוני, וקרן ההון-סיכון האמריקאית 'שארפ אלפא'. המהלך החדש וכניסתו של ג'יימי ריגל עשויים לפתוח דרך להגעת הטכנולוגיה הישראלית המקורית לתעשיית הספורט המוטורי העולמית על גווניה השונים בתחום המדיה לרבות צפייה במרוצים ובתחום הגיימינג שאליו הולך תחום הספורט העולמי בכללותו.