פרארי SP48 Unica היא התוספת החדשה לתוכנית הפרויקטים המיוחדים של פרארי, כפי שתוכננה על ידי מרכז העיצוב של פרארי בהנחיית מעצב העל פלאביו מנזוני - ובהזמנה פרטית של אחד הלקוחות המובחרים של פרארי, שכמובן מעדיף לשמור על זהותו בסוד. זוהי ברלינטה ספורטיבית דו-מושבית שחולקת פלטפורמה ומנוע עם ה-F8 טריבוטו, אולם מובחנת ממנה בכמה פתרונות אסתטיים בהשראת הדגמים החדשים ביותר של פרארי.
ה-SP48 Unica מתאפיינת בקווים מחודדים שמטרתם להגביר את היעילות האווירודינמית, ואכן בהשוואה ל-F8 Tributo, היוניקה מתהדרת בחזית נמוכה יותר ורוכנת קדימה המפחיתה את מקדם הגרר ב-12%, משולבת עיצוב ייחודי של הפנסים וכתוצאה מכל השדרוגים, נאלצו לשנות את מיקום פתחי יניקת האוויר של הבלמים. החידושים האסתטיים העיקריים, כמו הגריל המחורר ופתחי האוויר במנוע, הם תוצר של טכניקות מודל תלת מימד, שלאחרונה מתרבה השימוש בה במטה התכנון במרנלו. טכניקה זו שכבר יושמה בפרארי רומא עובדה כעת מחדש ב-SP48 Unica על גבי מכסה המנוע כולל את החריץ הכפול של מערכת S-Duct, שהוצגה לראשונה כמעט במקביל בדגם הפרארי 488 פיסטה, וגם במונזה P3.
העבודה של צוות המעצבים, התמקדה בין היתר גם ביצירת אפקט מגלשה הרמוני - משחור לצבע המרכב, המשפיע על החלונות, הגג והחלק הקדמי. התמונה הסופית מדמה שמשה קדמית המסוגלת ליצור אפקט "מצחייה"; כל הגילוף של המרכב חלק יותר בזכות ביטול החלון האחורי, מה שגורם לגוף להיראות כאילו נוצר מבלוק אחד.
תמונת חלל הפנים לא פורסמה. אולם לדברי פרארי שומרת הקבינה על הנראות המקורית ה-F8 Tributo. דוגמה לכך היא האלקנטרה השחורה עם חריצי הלייזר על גבי רקמות אדום-כתום, מה שמעניק למכונית אפקט של המשכיות בין הפנים למראה החיצוני. זאת ועוד, סיבי הפחמן הרבים מקשטים את סביבת הנהג ומשדרים טכנולוגיה-אמנותית משהו, משלימים אותם גימורים באפור Gunmetal ומושבי הספורט הקלאסיים של היצרן.
כפי שנהוג בדרך כלל עם חטיבת המכוניות המיוחדות של פרארי, לא נחשפו נתונים על הביצועים שמחלץ ה-3.9 ליטר טווין-טורבו V8, אותו אפשר לחוות גם על ה-F8 Tributo. ההספק המרבי של ה-F8 הוא 720 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, בדרך למהירות סופית של 340 קמ"ש.
פרארי גובה פרמיה לא קטנה תמורת פרוייקטים חד פעמיים. ה-F8 נמכרת בישראל ב-2 מיליון שקלים לפני תוספות, כך שסביר שהקליינט המסתורי ייפרד מעוד עשרות אלפי יורו.