סיטרואן מגדירה את ה-C4 החדשה "דור שלישי", האחרון הושק ב-2010 בקול ענות חלושה וזכה לביקורת פושרת גם אחרי מתיחת פנים קלה ומקצה שיפורים. ואולם מבחינת המוחות שמאחורי הפרשנות העדכנית שנצפתה לאחרונה במטה הלוגיסטי בשורק מסתתרת מכונית מהודקת, בוגרת שתנסה לצמצם פערים שנפערו בינה לבין מובילות הסגמנט כמו פולקסווגן גולף, פורד פוקוס וטויוטה קורולה בין השאר. על הוואקום המשפחתי ניסתה לגשר מתחתית סולם המחירים (גם) סיטרואן קקטוס מאז 2015, אך הצרפתים החליטו בסופו של דבר "לסגור" את הקצוות הרופפים ולגבש משהו יותר קוהרנטי, נטול פשרות מציקות והרבה יותר מאובזר ובטיחותי בקטגוריה שפעם הייתה ה"לחם והחמאה" של היצרן.
כמו מרבית דגמי סיטרואן האחרונים גם ה-C4 משקפת קו מחשבה יצרתי מעורבב בטכנולוגיה חדשה, עם פלטפורמה מודולארית CMP וחזון שנע בין מכונית הצ'בק טיפוסית לקרוסאובר קומפקטי; מרכב 5 דלתות, קו חלונות גבוה מלפנים וסיומת נאה בזנב המשלבת נוסח דמוי קופה עם תאורת LED מפוצלת בתוך בתי התאורה המשווים לה הופעה מקורית גם אם קצת משונה, אפילו בשבילם. מבחינת המידות היא מתכתבת עם יריבותיה ומתהדרת בסיס גלגלים של 2.67 מ' ואורך של 4.36 מ', גובהה 1.52 מ'. גם תא המטען יעיל בנפחו עם 380 ל' מקובלים.
לא הזדמן לנו לחלץ תמונה ברורה מחלל הפנים (תאלצו להתספק בתמונת היצרן). אולם הדגמים שמופצים בחו"ל בדרך כלל מגיעים לישראל בחבילות עשירות למעט תוספות אולטרא-מייקרות כגון מושבי עור. אז מה כן? נוכל לדווח שמדובר בקפיצת מדרגה ביחס ל-C4 הקודמת, בהשוואה ל-קקטוס וגם לעוד כמה מדגמי סיטרואן, כולל ה-C3 איירקרוס. כל הנדסת האנוש חדשה לגמרי, מערכת המיזוג הופרדה מהצג הראשי ומופעלת פקדים פיזיים, במרכז מערכת מדיה ראשית משודרגת בגודל 10 אינץ' ומהירה יותר מבעבר ואת הנוסעים יעטפו מושבים מהודרים. מסביב כמה תאי אחסון חכמים, כולל מחזיק טאבלט ייחודי מול מושב הנוסע ולוח המחוונים דיגיטלי לגמרי.
במבט על סגל המנועים, ונוכח התמונות לא צריך להמר שהגרסה החשמלית תעמוד בקצה ההיצע. מדובר במערכת חשמלית מבוססת מנוע אחד עם כ-134 כ"ס וסוללת 50 קווטש המאפשרת לרכב לכסות מרחק מרבי של כ-350 קילומטרים עד התרוקנות. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת בסביבות 9.6 ש' ובמהירות מקסימלית של כ-150 קמ"ש. משך הטעינה אורך החל ב-17 שעות במטען איטי (3 קילוואט), עבור ל-7.5 שעות בקופסת 7 קילוואט וכלה ב-30 דקות ל-80% בתשתית מהירה של 100 קילוואט. שאר המנועים יהיו סטנדרטיים ככל הנראה: 1.2 ל' בנזין טורבו בהספק של 110-130 כ"ס בחיבור אל תיבות אוטומטיות 8-מהירויות. כמו כן, גם ה-C4 החדשה מצוידת ביכולת ספיגת מהמורות מחמיאה המבוססת על כריות שיכוך בתוך הבולמים וכן כוללת צי של מערכות הגנה אקטיביות.
ביבואנית, דוד לובינסקי מסרבים כמובן לחשוף את מחיר המכונית אותו יציגו במסגרת הפרזנטציה לכלי התקשורת הישראלים רק במועד ההשקה (בטווח של מספר שבועות עד חודש ימים). ואולם מאחר וה-C4 החדשה מתוארת בסביבה הקרובה אל היבואנית "משהו אחר לגמרי", ההערכות הן שהמחיר ההתחלתי שלה יהיה קרוב אל פולקסווגן גולף, היינו באזור ה-135-140 אלף שקל לדגמים בסיסיים עם מנועי בנזין. הגרסה החשמלית, לעניות דעתנו ולפי נסיון העבר, תגבה תוספת של 15-20%.