sportFive1104259 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

לקסוס פתחו את המצגת המקוונת של ה-NX עם דיווח על היקף המסירות: מאז יצא לשוק בשנת 2014 התגלגל ל-170 אלף לקוחות ברחבי העולם. לא במקרה אלה היו הנתונים הראשונים אודותיו, שכן בניגוד ל-RX הוותיק שהיה בין הראשונים בעולו מסוגו (עם הנעה היברידית), הקרוסאובר הבינוני של לקסוס נכנס לזירה שכבר הייתה רוויה במתחרים, תוך שהוא מנסה לערער על מעמדם עם מוניטין האמינות של המותג ומערכות הינע היברידיות מסורתיות. הוא סייע למותג לצמוח ביעדים אסטרטגיים והגדיל את מעגל הלקוחות, בעיקר משך אל היצרן את השכבות הצעירות.

לקסוס ממשיכה לחזק את אבני היסוד של ה-NX עם גרסה חדשה, בוגרת יותר, טכנולוגית ולפי המהנדסים של המותג גם הרבה יותר מחוברת לנהג בתחושות ובחוויה. הבשורה המשמעותית במסגרת השקתו טמונה במה שמתחולל בקרביים שלו; NX החדש זמין לראשונה כהיברידי פלאג-אין. ב-NX 450h + שוכן מנוע הארבעה צילינדרים 2.5 ליטרים יחד עם סוללת ליתיום-יון נטענת בנפח 18 קילוואט. זה מאפשר לו לנסוע 63 קילומטרים באופן מלא חשמלי עד התרוקנות ועד 135 קמ"ש מרביים.

תפוקת המערכת היא 225 קילוואט / 306 כ"ס, מובילה לתאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 6.0 שניות. הצריכה הממוצעת, בתיאוריה היא 33 ק"מ לליטר. כבלי הטעינה לסוללה מאוחסנים בתא אחסון מתחת לרצפת תא המטען ולדבריהם, תא המטען של ה- NX 450h + גדול באותה מידה כמו זה של ה-NX 350h החדש נטול מערכת הפלאג-אין. כלומר לא הוקרב נפח שימושי לטובת אחסון הסוללה.

הגרסה נטולת התקע כוללת תפוקת מערכת של 242 כ"ס תרומת מנוע 2.0 ל' טורבו, מה שהופך אותה לחזקה ב-22 אחוז מקודמתה. היא מבטיחה לו האצה של 0-100 קמ"ש ב-7.7 שניות. בנוסף, פליטת ה- CO2 הממוצעת של הדגם החדש צפויה להיות נמוכה ב-10 אחוזים מבעבר. ה- NX 350h יכול גם לגרור במשקל של עד 1,500 ק"ג והוא זמין עם הנעה קדמית או הנעה כפולה. תהיה גם גרסת כניסה עם כ-200 כ"ס.

 

הפלטפורמה הגלובלית של לקסוס מבטיחה מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל אופטימלית (לא מעט זמן מהפרזנטציה לכלי התקשורת הוקדש ליכולות שלו להתמודד עם כביש מפותל). הוא צמח בכל הפרמטרים ביחס לקודמו עם גדילה של 2 ס"מ באורך, 3 ס"מ בבסיס הגלגלים, הרוחב ב-2 ס"מ והגובה בחצי ס"מ. לטענת היצרן, היבטים אלה משפרים את דינמיקת הנהיגה והיציבות. עם מערכת ההנעה הכפולה שלו (E-Four) המנוע החשמלי בציר האחורי תמיד מוכן לפעולה במהירות מיידית, הם מציינים.

מרחב העבודה של הנהג נותר תכליתי ומאורגן, תוכנן עם הפעלה קולית משוכללת כסיוע בניווט או בהפעלה של עזרים אחרים וכן הוכנסה טעינה אינדוקטיבית לסלולרי מהירה ב-50% בהשוואה לדור הקודם. Lexus Link Connect מבוסס כסטנדרט מסך בגודל 9.8 אינץ ומספר קיצורי דרך שאמורים לספק גישה מהירה לפונקציות הנפוצות. בזכות כוח מחשב נוסף, המערכת החדשה עובדת מהר הרבה יותר. מערכת לקסוס לינק פרו כוללת גם את אחד ממסכי המגע הגדולים בקטגוריה שנמדד ב-14 אינץ'. כמו כן, ניתן להתחיל להפעיל חלק ממערכות הפנים, כמו חימום או את קירור הקבינה וכן פיקוח מסוים על טעינת הרכב בדגם הפלאג-אין מרחוק באמצעות אפליקציה.

צעד גדול קדימה בטכנולוגיית הבטיחות. מערכת בלימת החירום האוטומטית Pre Collision System יכולה כעת 'להסתכל קדימה' באופן מדוד יותר, מזהה עצמים כמו עצים, קירות ומוטות. בעת פנייה, תנועה מתקרבת וחציית הולכי רגל מזוהים במהירות רבה יותר מבעבר. בקרת השיוט האדפטיבית (ACC) מזהה את התנועה המתקרבת מהר יותר  וכעת היא עובדת עם זיהוי תמרורים מורחב. כתוצאה מכך, ה- NX מגיב כעת גם לשלטים והוראות לרמזורים ותמרורי עצירה; אם המערכת מזהה הגבלת מהירות, היא מסמנת לנהג להתאים את מהירות נסיעתו. מה עוד? סיוע להחלפת נתיבים אוטומטית מכוון את המהירות באופן אוטומטי על סמך נוכחותם של משתמשי דרך אחרים כאשר הנהג מציין שהוא רוצה לעקוף או להחליף נתיב. התרעה על תנועה צולבת קדמית מזהירה מפני תנועה שמתקרבת מהצד, כמו למשל למשל בצמתים. ואחרי כל זה יש עוד; בעזרת Safe Exist Assist, מערכת ה- E-Latch (מעין ידיות פתיחה בגוף הדלתות) מקושרת לניטור מערכת פיקוח על שטח "מת". לדוגמא, אזהרה ניתנת אוטומטית אם הנוסעים רוצים לפתוח את הדלתות כאשר רוכבי אופניים או משתמשי דרך אחרים ניגשים לרכב מאחור; בה בעת נשמע צליל אזהרה ופתיחת הדלתות תבלם. בלקסוס מצפים שהדבר ימנע עד 95 אחוזים מכל התאונות שנגרמו בעקבות פתיחת דלתות רכב בחוסר זהירות.

 המכירות הראשונות עתידות להתחיל בסוף השנה. לישראל יגיע בתחילת שנת 2022, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית לקסמוטורס.