מגמת השוק באירופה לא מרתיעה את פולקסווגן. אף על פי שז'אנר רכבי הכביש-שטח והקרוסאובר יוצר מיסוך כבד על סגמנט המשפחתיות הקונבציונלי, החברה הגרמנית ממשיכה להמר על הפאסאט גם לנוכח חוסר הוודאות הקיומי ששורר סביב הקבוצה מזה שנים אחדות. לעת עתה, פולקסווגן כלל לא רוצה לוותר על הפאסאט, ומתכוננת תוך שנתיים לחדש את הדור הנוכחי כדי שהיא תהיה כשרה להתמודד מול יריבות נחושות למדי כמו אופל אינסיגניה (שעתידה לעבור מהפכה אף היא בשנה הבאה).
נוכח הגרסה המחודשת של הפאסאט, עולים דיווחים לגבי מה שאנחנו יכולים לצפות מ-VW; החל מהפלטפורמה שתשמש לפיתוח המכונית, ככל הנראה ה-MQB, עבור אל החידושים שישפיעו במידה מסוימת על אדריכלות הפנים שלה - מרווחים גדולים יותר ויכולת קיבולת גדולה יותר של תא המטען, בשני המקרים בזכות בסיס גלגלים מוארך בהשוואה לנוכחי. נראה אם בשיטה זו, עתידה פולקסווגן להשיק את הפאסאט החדשה בגרסאות מרכב שונות, לצד שיפורים בארסנל המנועים: חטיבת הפרטיות כבר דיווחה על שדרוגים ברמת הצריכה, גם משום שהפאסאט החדשה תושק בגרסה היברידית מחוזקת 100 ק"מ בין טעינות ופליטת מזהמים דלה.
בהתייחס למפרט הגרסה המחושמלת, ההנחה היא כי הגרסה הבסיסית יכולה להבטיח הספק כולל של כ-200 כ"ס, בעוד שה- GTE תמשיך ל-240 כ"ס. באשר לפתרונות התרמיים, ישנם פרסומים לפיהם דגם הדיזל יכול להמשיך ולקחת חלק במשפחה, כאשר מנוע 2.0 TDI אמור להוביל בהספקים הנעים מ-150 כ"ס לכמעט 200 כ"ס, עם 4Motion כפולת הנעה שתהיה זמינה לגרסאות הבכירות.
למרות הכול, ראוי לציין כי גרסה חשמלית מלאה של הפאסאט אינה על הפרק. פולקסווגן ימשיכו לבנות את ליין רכבי ה-I.D שלהם כאלטרנטיבה היחידה לכלי רכב עם מנועי בערה.