sportFive1099896 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1099899 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

דלק מוטורס, יבואנית רכבי BMW משיקה בישראל את סדרה 3 ו-4 בחבילות M-קומפטישן, גרסאות ה'סופר-קופה וסדאן' המושחזות של מכוניות הביצועים מבית המותג הבווארי שנוצרו, כל אחת לתקופתה בהשראת רכבי חטיבת המירוצים של היצרן ואף משתמשות באמצעים מקוריים שהגיעו ישירות מהמסלול. דגמים אלה, הממשיכים מסורת ארוכת שנים של רכבי ספורט "שימושיים", מאפשרים לנהגים מיומנים לנצל שלדה מהוקצעת, טכנולוגיות מתקדמות, כיול מדויק וערימת כוחות סוס לטובת חווית נהיגה ברמה הגבוהה ביותר.

שני הדגמים לא שונים אחד מהשני ברמה מהותית אלא בעיקר קוסמטית, הבאה לידי ביטוי בזוג דלתות נוספות עבור ה-M3. ירידה לפרטים קצת יותר יסודיים חושפת כי אלה מובחנים מה-M הסטנדרטיות בחידוד מתלים/בולמים, בלמים משודרגים, חישוקי 19 אינץ' מלפנים ו-20 אינץ' מאחור וצמיגים בשרניים מעט יותר, לצד שינויים ספציפיים בתוך מערכות ניהול אדפטיביות המשפיעות על תגובות ושינויי כיוון תחת עומסים והיזון חוזר מהכביש (כולל היגוי משופר קלות). חיצונית, ה-M קומפטישן נראות קצת יותר תפוחות בחזיתן, בזנב ובחגורת המותן, מה שמשווה להן יציבה תוקפנית.

בחרטום שוכן מנוע 3.0 ל' שישה צילינדרים טורבו-בנזין עם הנעה אחורית ותיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית מתופעלת מנופים מגלגל ההגה, כולל פונקציית גז-ביניים לשמירה על מומנטום. התפוקה המרבית עומדת על 510 כ"ס ו-66 קג"מ הזמינים מ-2,750 סל"ד ואת ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-3.9 ש', 0-200 קמ"ש ב-12.5 ש' והמהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

 

ברשימת האבזור, האחידה מקבלים מערכת פליטה M עם ווסת עוצמה המשנה את עומק הצלילים בהתאם לתכונת הנהיגה (ספורט או ספורט פלוס) ומעשיר במידת מה את האפקט התחושתי. בחלל הנוסעים אין הבדלים מהותיים מסדרות 3 או 4 עם לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מערכת מדיה ראשית 10 אינץ', תצוגה עלית, מצלמות היקפיות, פנסים ראשיים אדפטיביים בטכנולוגיית לייזר, מושבי M, גג עשוי סיבי פחמן ורשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות כמקובל.

המחירים יחלו ב-760 אלף שקל ל-M3 ו-780 אלף שקל ל-M4.