קיה פרסמה הבוקר (שלישי) את התמונות הראשונות של הספורטאז' החדש, אחד מכלי הרכב המשפיעים בעשור האחרון על תעשיית הרכב. הדור החמישי של קיה ספורטאז' זכה למספר טיזרים מעורפלים בפנים ובחוץ שהסגירו משהו מהכוון אליו זורמים הקוריאנים מבחינה קוסמטית, אך קיה מסתירה בשלב זה נתונים טכניים עמוקים ולא ממש מנדבת מידע קונקרטי, מעבר לכמה אזכורים בסיסיים.
בשל התחרות הגדלה והקושי לייצר שטח מרעה מקורי עבור כל רכבי ה-SUV למיניהם, העיצובים מקבלים אופי מאוד בומבסטי בשנים האחרונות, מלאים קווים בזבזניים ודרמה חזותית שמותירים חותם באולם המכירות (בעיקר). למרות שקיה הולכת בדרך עיצובית בולטת במידה פחותה מהאחות יונדאי, המותג יוצא עם הספורטאז' בצורה די אקספרסיבית באמצעות מכוניות כמו EV6 החשמלית שבעצם מובילה את הקו הצורני שלהם הכרוך גם במערכות הינע אלטרנטיביות.
הספורטאז הנוכחי, שנמצא כיום עדיין בשיווק סוגר קרוב ל-6 שנים על הפורמט הקיים שלו. אולם ספורטאז' 2022, כמו גם הדגמים שיבואו אחריו תוכננו על פי מסגרת העיצוב' Opposites United', או ניגודים מאוחדים בעברית. זה אולי נשמע כמו ססמאות יחסי ציבור מלאכותיות, אבל אין מחלוקת שקיה עשתה עבודה טובה על הספורטאז' החדש ומפרידה אותו לגמרי מהדור הרביעי, בכל ההיבטים.
האטרקציה הוויזואלית של הספורטאז' טמונה בקו החזית. קיה מעניקה לדור החמישי שבכה מוגדלת, קישוט שחור משני הצדדים, יחידות פנסים בצורת בומרנג שמאכלסות את נורות LED בשעות היום ועוד כמה מאפיינים מקוריים. גם התאורה מאחור יצרתית בהשוואה לדור הקודם. פנסי הזנב מתחדדים מעט כלפי מטה ויש להם על האגפים המשך קצר לתוך קורה C. היחידות עצמן קשורות זו בזו אופטית על ידי פס פלסטיק שחור, וכן לראשונה בתולדות הספורטאז 'תהיה זמינה גם גרסת אקס ליין מולבשת בגוונים דמויי כביש-שטח.
תא הנוסעים של קיה ספורטאז 'החדש נראה חסון ומודרני. מאחורי ההגה, כולל הלוגו החדש של קיה - נמצא פאנל גדול המכיל את המכשור הדיגיטלי ואת המסך של מערכת האינפורמציה. משני צידיו סורגי אוורור מעוצבים בצורה מחמיאה לשאר האלמנטים בסביבת העבודה, זה של הנוסע ממלא את שאר לוח המחוונים לרוחב. אפשר לשער שהספורטאז' החדש יהיה קרוב במידותיו לטוסון, היינו קצת יותר רחב, גבוה ואולי עם תא מטען שימושי יותר ובסיס גלגלים משודרג קלות. כאמור, קיה לא מפרסמת את כל הערכים של הדור החמישי. אולם מבחינת הטכנולוגיה, הוא יחלוק עם טוסון הנעה היברידית בסיסית, מנועים מסורתיים, אך גם גרסה היברידית פלאג-אין והיברידית קלה. לפי התמונות, מסתמן שחלק מהגרסאות מאמצות העברת הילוכים בשיטה אלקטרונית (Shift by wire) עם תפעול באמצעות חוגה/בורר אלקטרוני במרכז התעלה.
"המצאת הספורטאז' מחדש נתנה לצוותי העיצוב המוכשרים שלנו הזדמנות אדירה לעשות משהו ייחודי; לקחת השראה מההשקה האחרונה של המותג EV6 כדי לעודד לקוחות באמצעות עיצוב רכב כביש-שטח מודרני וחדשני. עם הספורטאז דור 5, לא רצינו לעשות צעד אחד קדימה אלא במקום זאת לעבור לרמה אחרת בסגמנט ה-SUV", הגיב קארים חביב, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב הגלובלי של קיה.
פרטים נוספים אודותיו יפורסמו לקראת חשיפתו המלאה. הצפי הוא שיגיע לארץ במהלך השנה הבאה.