יבואנית רכב פרארי לישראל קבוצת סמלת ארגנה היום (ראשון) הצגה כפולה ברחובות הרצליה פיתוח: תחת אולם הדגל החדש למותגי פרארי-מזראטי שנפתח ברחוב המנופים 15 הציגה לרגל האירוע החגיגי את המכונית החזקה ביותר בתולדות פרארי וגם היקרה ביותר של המותג בארץ עד היום, ה-SF90 סטרדלה. המחיר ההתחלתי שלה יעמוד על 3.65 מיליון שקל לפני תוספות, כמעט כפול מפרארי F8 טריביוטו למשל.
במאי 2019, עת הושקה ה-SF90 נכנסה פרארי לעידן חדש כשהציגה את מכונית ההיברידית הראשונה שלה בייצור סדרתי בסמוך למסלול פיוראנו. השם, SF90 Stradale, לא במקרה חולק כבוד אל מכונית הפורמולה 1 הקודמת של המותג כי זו גם מחווה ל-90 שנות פעילות של היצרן עצמו. נקודת המפנה הטכנולוגית בהסטוריה של פרארי מיוצגת על ידי מיזוג בין מנוע בעירה פנימית, 8 צילינדרים בזווית 90 מעלות עם שלושה מנועים חשמליים שמייצרים ביצועים חסרי תקדים עבור החברה האיטלקית.
מתחת למעטפת טמון מכלול עצום של חידושים טכנולוגיים שמקורם בדגם ה-F8 טריביוטו, אולם המראה החיצוני הוא זה שלרוב פותח לכולם את התאבון עוד לפני הנעת המכונית וקובע סטנדרטים תכנוניים שיובילו את פרארי בשנים הבאות. בפרארי אומרים שאמנם שאבו השראה מהפרופורציות של ה-360 מודנה מלפני 20 שנה כסמן למכונית הזו עם מנוע מרכזי-אחורי, אך העיצוב הסופי הוא בהשראת דגמי הקיצון האחרונים של פרארי, כמו לה-פרארי ההיברידית, ממנה היא גם גדולה בכמה סנטימטרים.
תא הנוסעים פותח בשיטת ה-HMI, שמשמעותו הצבת הנהג במרכז סביבת התפעול והתמקדות בדינמיות סביבו. זה כולל לראשונה צג דיגטלי בגודל 16 אינץ' במוטיב מתעגל שבמרכזו מד הסל"ד ומצידיו 3 תתי תפריטים עם אינפורמציה מלאה אודות מערכות הרכב. ניתן לאפיין אותו בכל מיני פונקציות בהתאם לצרכי הנהג ואף להקרין מפת מסלול על גבי המסך הראשי. מול הנהג פרארי גם הוסיפה גלגל הגה חדיש עם פקדים בסגנון טאץ'-פאד וכל הכיוונים הנדרשים לכיול המכונית עם בורר סלקטיבי בעל מצבים מובחנים.
כוח אדום
כפי שצוין, מערכת ההינע ההיברידית היא פיתוח על תשתית מנועי ה-V8 הקיימים עם נפח מוגדל במעט וצמד מגדשי טורבו, אולם בתוספת של 3 מנועים חשמליים - 2 על הסרן הקדמי ואחד מאחור בין המנוע לתיבת ההילוכים, סוללה ובקרת טעינה מהשקע. זה אומר שאם תרצו, תוכלו לגלגל אותה למרחק נסיעה של כ-25 קילומטרים עד שתאלצו לחבר אותה לרשת החשמל ולמלא את הסוללה. אחרי שתסיימו להתעסק עם האלקטרוניקה "הקלה" תוכלו לעבור למנה העיקרית; מנוע ה-V8 מפיק 780 כ"ס בגפו אבל שלישית המנועים החשמליים מוסיפים עוד 220 כ"ס וביחד, בשיקלול היברידי מחלצת המערכת לכל הגלגלים תפוקה מרבית של 986 כ"ס ו-81 קג"מ. כאמור, המכונית החזקה ביותר בהסטוריה של הסוס הצוהל.
על כל הסימפוניה הזו מנצחת תיבת הילוכים כפולת מצמד 8 מהירויות, פרי פיתוח חטיבת הפורמולה 1 של פרארי. לדברי מהנדסי המכונית היא מעבירה את הכוח בצורה קולחת בצנרת המפותלת כך שהנהג יכול למקד את כל תשומת לבו בנהיגה ולא לעסוק בחישובים. על הכביש, הנתונים הרשמיים של פרארי מדברים על האצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב-6.7 שניות ועד 340 קמ"ש מרביים. הכוח המרבי של המכונית אגב, אומר בכיר מפתחי המכונית, מיכאל לייטרס, "זמין רק לפרק זמן קצר - לכמה שניות, אבל זה מספיק לכל מסלול מירוצים שאתם יכולים לחשוב עליו".
הסטרדלה החדשה איננה מכונית בייצור מוגבל והיא תורכב על רצפת המפעל לפחות 5 שנים. ל-SF90 סטרדלה חידושים רבים נסתרים מהעין כמו שימוש במתלה קדמי עם בקרה אדפטיבית בין היתר ומערכות אחיזה משופרות, אבל מעל כל זה בולטת במיוחד אופציה לרכוש פרארי נדירה בגרסת Assetto fiorano שהינה קלה מדגם המפעל הרגיל בלפחות 30 ק"ג ועליה מולבשת חבילת GT שמקנה לה ביצועים ברמה גבוהה יותר. אחד החידושים החשובים ברכב הזה הוא המצאות ספוילר עשוי סיבי פחמן שמייצר כוח הצמדה של 390 ק"ג במהירות של 250 קמ"ש. לרכב גם צמיגים מובחנים של מישלין ועוד נגיעות קוסמטיות ייחודיות.
מבחינת מחירים, ה-SF90 תומחרה בישראל ב-3.65 מיליון שקל לדגם לפני תוספות. גרסת ספיידר פתוחה תגבה 3.85 מיליון שקלים, וגרסת ה-פיוראנו שאוזכרה לעיל נמכרת תמורת 470 אלף שקלים נוספים. עוד ברשימת התוספות צבעים בהזמנה מיוחדת ברבע מיליון שקל, חישוקי קרבון ב-185 אלף שקל, מושבים חשמליים עם חימום ב-50 אלף שקל ועוד רשימה ארוכה של תוספות בהתאמה אישית. מהיבואנית נמסר כי דגם אחד מסוג פרארי SF90 ספיידר נמכר לאיש עסקים ישראלי תמורת 4.5 מיליון שקל (נמסר בחודש מרץ) ומתנהלים מגעים עם שלושה לקוחות נוספים.
שי פלדמן, מנכ"ל סמלת מסר: "פתיחתם של אולמות התצוגה של מותגי העל פרארי ומזראטי בהרצליה פיתוח הינו צעד משמעותי מאוד עבור פעילות המותגים בישראל, שעולה שלב. דריסת הרגל של פרארי בישראל, שהתחילה לפני כעשור מגיעה היום לשיא חדש עם השקת אולם בסטנדרט בינלאומי הגבוה ביותר של פרארי בהשקעה שטרם נראתה כמוה בארץ. כבר היום נעות בכבישי ישראל כ- 100 מכוניות פרארי משלל הדגמים של החברה, כולל לא מעט רכבי אספנות. מתחילת השנה הנוכחית עלו על כבישי ישראל 9 רכבי פרארי שונים מדגמי פורטופינו, רומא ו- F8ומדובר בגידול של 350% בהיקף המסירות ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. צבר הזמנות של 24 רכבי פרארי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים; צבר ההזמנות המשמעותי ביותר שידע המותג מאז נכנס לישראל".