נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מרבה לבלות בלימוזינה הממלכתית שלו, אורוס סנאט. למרות שהוא נהנה ממידה מצומצמת מאוד של דיסקרטיות, מכונית הפאר שלו בגרסתה הקצרה תהיה זמינה עכשיו גם לאזרחים ועשויה לייצר קצת חוסר שקט ברחובות הערים.
ביום שני האחרון החל המפעל באלבוגה, רוסיה בהפקת מכונית הסדאן היוקרתית אורוס סנאט בהיקף מוגדל, כך מוסרת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. אורוס הוא מותג מכוניות היוקרה הרוסי הראשון שהוקם על ידי מומחים ממכון העיצוב NAMI ברוסיה (63.5%), חברת Tawazun מאיחוד האמירויות (35%) ועוד נתח קטן (0.5%) בבעלות של מותג Sollers במוסקבה.
ממשלת רוסיה הציגה את המיזם בשנת 2013. פוטין סייע בקידומו אחרי שהניע אותה במהלך כניסתו לקדנציה נוספת כנשיא בשנת 2018. מקורבים לפרויקט מעריכים שלייצור המכונית לא תהיה השפעה על תעשיית הרכב ברוסיה בעתיד, שכן שר התעשייה דניס מנטורוב אמר כי ייוצרו השנה 200-300 מכוניות בלבד, כך דיווח העיתון 'ודומוסטי'.
המכונית, שנראית כפרויקט יוקרה/ראווה לקרמלין, תגבה מהנהגים 18 מיליון רובל (245,000 דולר) עם הפונקציות הבסיסיות ביותר שלה. עוד אומרים בסוכנות, כי ניתן לקשור את האצת הפרויקט לעובדה שרוסיה ניסתה לצמצם את תלותה בסחורות ובטכנולוגיה מיובאות, מהלך שצבר מהירות לאחר שמוסקבה נפגעה מהסנקציות המערביות בשנת 2014.
למרות שהסנאט היא מעין השראה לתעשיית הרכב הרוסית, מותג אירופי, רולס רויס, נשקל בקפידה בעיצוב וכן בטכנולוגיה. כך לדוגמא, ה- Biturbo V8 בנפח 4.4 ליטר פותח בעזרת פורשה. מקור כוח שיחד עם מנוע חשמלי מייצרים 600 כ"ס. היא מעבירה את הסוסים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית 9-מהירויות, ומאפשרת ל- 2,700 קילו להאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 6 שניות בלבד. המהירות המרבית: 250 קמ"ש. יש גם אופציה למנוע 6.6 V12 רוסי לחלוטין בשילוב עם מנוע חשמלי באופק שעל פי הדיווחים האחרונים, יחלץ לא פחות מ-830 כ"ס.
סנאט מקווה להתחרות במותגים מבוססים בסגמנט זה ולכן היא עמוסה באבזור עשיר. הציוד הסטנדרטי כולל פנסי לד חכמים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת במראות הצד, מערכת בלימת חירום עם בקרת זחילה, ממשקים דיגיטליים משוכללים, מספר מטרים רבועים של עור משובח, במת סאונד עמוקה עם צלילים תלת ממדים, שולחנות מתקפלים ואפילו תא אחסון בו מסתתרים כוסות קריסטל.
ברויטרס מוסיפים כי החברה הצהירה בעבר כי ברצונה להכין את הקרקע לקראת ייצור שנתי של 10,000 יחידות, אך לא ברור אם מהלך זה יתממש. המשלוחים מתוכננים להתחיל בחודש יוני, אומר הקרמלין. רוב רכבי Aurus מתוכננים להימכר בשווקים הבינלאומיים, בעיקר במזרח התיכון. בשלבים מאוחרים יותר יפיצו את הרכב גם לסין ולאזורים מסוימים במערב.