מותגי יוקרה כמו מזראטי אינם יוצאים מן הכלל במירוץ לחשמול. אחרי הגיבלי הייבריד, עכשיו תורו של הדגם הנמכר ביותר של המותג, הלבנטה, שמקבל את הגרסה ההיברידית שנחשפה השבוע בסין במהדורה "מתונה", אך למרות זאת סביר שהוא מהיר יותר מהדיזל שהוא מחליף ואשר, לדבריהם, עדיין מפיק נהמות קלאסיות של מזראטי וזה בהחלט לא צד באישיותו שקל לוותר עליו.
רכב השטח ההיברידי הראשון שלהם הוא כלי אסטרטגי שאסור להמעיט בחשיבותו, אולם בתוך כך מדובר בהכלאה קלה עם מערכת היברידית מתונה 48 וולט, לא היברידית גדולה או היברידית פלאג-אין כמו מרבית מתחריו. עיצובית הוא מובחן בקטנה בשלושה פתחי יניקת האוויר בפינות החזית, המלוות גם במילה GT שמסגירות את חבילת האבזור שלו. כמו כן הקאליפרים של הבלמים יכולים להיות בגוון כחול אופציונלי ולוגו המותג המשובץ בעמוד C מקבל תיחום מיוחד משלו. אגב, הלוגו הזה עוצב מחדש ועכשיו כולל רק את הקלשון המסורתי.
בנוסף, ישנו צבע כחול מטאלי חדש בעל שלוש שכבות המכונה Azzurro Astro. הגריל הקדמי המרשים עודכן בגרסת 2021 עם לוע עמוק יותר, שעל ההיברידי עשוי תרכובות כרום. מה עוד? הפנסים עודכנו וכעת יש להם עדשה משולשת: שחור בהיקף, אדום באמצע ושקוף בתחתית. ספוילר אחורי צבוע בצבע המרכב, גלגלי סגסוגת זפירו 19 אינץ' והמילה מזראטי על האצ'בק באותיות חדשות מסיימים את הפרק הקוסמטי שלו.
פנים עם יותר מסך
תא הנוסעים התחדש בהשוואה ללבנטה שכבר הכרנו. אחד החידושים החשובים ביותר הוא הגעתו של מסך מרכזי חדש בגודל 8.4 אינץ' עם גרפיקה משופרת המשולב בתבנית מעוקלת המלווה את פתחי האוורור, ומעניקה מראה של פיסת מראה אנכית משולבת. המילה מזראטי מודפסת כעת בתחתית המסך ובעלת מראה תלת ממדי. מדהים ששעונים אנלוגיים עדיין משמשים אותם וטרם עברו למערך דיגיטלי בלוח המחוונים (אבל אולי זה חלק מהעניין). הם מלווים במסך TFT בגודל 7 אינץ' במיקום מרכזי, שיש בו גם גופנים וצבעים חדשים בהשוואה למהדורות קודמות. כסטנדרט, יש לו מערכת שמע היקפית עם 8 רמקולים ו -280 וואט. כאופציה, מערכות הרמן קרדון פרימיום ו- Bowers & Wilkins Premium Surround Sound מביאות את עוצמת הקול עד 900W בגרסה פשוטה או עד 1,280 וואט בשנייה.
מזראטי לבאנטה הייבריד נעזר בשילוב מסורתי של מנוע 2.0 ל', ארבעה צילינדרים עם מערכת היברידית 48 וולט המחזירה אנרגיה בבלימה. לדבריהם, הם בחרו בטכנולוגיה זו כדי לשמור על רמת הביצועים שאתה מצפה ממזראטי וכן כדי לצמצם את צריכת הדלק. מערכת היברידית 48 וולט של מזראטי מורכבתמארבעה רכיבים: מתנע-גנרטור, סוללה, eBooster וממיר DC / DC. ה- BSG מבצע עבודה כמו של אלטרנטור, מחזיר אנרגיה במהלך בלימה והאטה ומטעין את הסוללה הממוקמת בתא המטען שמזינה קומפרסור חשמלי (ה-eBooster). כלומר, אין למזראטי מנוע חשמלי בכלל.
השילוב ביניהם מספק כוח עזר כאשר המנוע תחת לחצים במצב ספורט, תוך סחיטה מירבית מביצועי המכונית, ואילו המצב הרגיל בכיול המערכת מספק איזון אופטימלי בין ביצועים לצריכת דלק מבוקרת. החבילה המכנית ההיברידית בכללותה מספקת 330 כ"ס כוח ומומנט של 46 קג"מ החל מ -2,250 סל"ד, כאשר 90% זמינים כבר מ-1,750 סל"ד. יתרונות? תיבת ה-8-מהירויות אוטומטית מניבה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. לפיכך, הוא מאיץ טוב יותר מדגם הדיזל ושווה לערכים של בנזין V6, בעוד פליטת CO2 נותרת על 231-252 גרם / ק"מ במחזור ה- WLTP וצריכת הדלק מופחתת ב- 18%.
למחשב מצבי נהיגה מופרדים, כאשר ה"רגיל "מופעל כברירת מחדל בעת התנעת הרכב. מצב 'ספורט' מחקה פעילות דינמית יותר, מצב 'מסלול' בגימור הטרופאו מיועד לתקיפת מסלולים ואת ה 'Off Road לגיחות בשטח אם יש למישהו יש בכלל אומץ לקמט לו את החישוקים. שינוי המכניקה ביחס לגרסאות הטהורות של בנזין או סולר, מביא עמו שיפור מסוים בפיזור הקילוגרמים; מנוע הבנזין נמצא כמובן מלפנים מתחת למכסה המנוע ואילו הסוללה ממוקמת בתא המטען, כך שבנוסף להשגת משקל נמוך יותר מאשר דגם הדיזל, יש לו גם חלוקה שהתפרשה בצורה יעילה מאוד בין שני הקצוות. בנוסף לכל אלה יש לו כסטנדרט מערכת הנעה כפולה של מזראטי Q4, מתלי אוויר המאפשרים לרכב גבהים שונים ובכך ניתן למשל להפחית את גובה הגוף בעת הצורך בכדי לייעל את האווירודינמיקה במהירות גבוהה, מה שמאפשר גם להוריד את מרכז הכובד ולייצב את העברות המשקל שלו.
מזראטי תחל לשווק אותו באירופה במהלך יוני הקרוב, החל ב-95 אלף יורו מול דגמים מקבילים של ב.מ.וו (X5) למשל או פורשה קאיין. לישראל יגיע בשלבים מאוחרים יותר.