למעלה מ-600 אלף מכירות זוקף לזכותו סקודה קודיאק, ה-SUV הראשון של המותג מאז החל השיווק הרשמי ב-2016, והוא הפך לרכב המבוקש ביותר של היצרן בשנים האחרונות בתוך קבוצת ה-SUV ומחוצה לה, לצד האוקטביה ויתר הג'יפונים הקומפקטיים. מתיחת הפנים שהוצגה היום (שלישי) לא באה להפוך את עורו אלא ללטש מעט את הנוסחא המוצלחת ולשמר את המאפיינים הדומיננטיים, וזאת תוך הבלטות עיקריות בתחומים הויזואלים ועזרי הנוחות, הבטיחות והמידע.
לא חסרים חידושים בחלל הפנים של סקודה קודיאק שבסך הכל נראה מעודן מבעבר, וזאת הודות לתפרים מנוגדים חדשים, רצועות דקורטיביות עם אפקט אלומיניום מוברש (Ambition) או עם עיצוב יהלום ליניארי (Style), מושבי עור ארגונומיים עם כוונון חשמלי, פונקצית אוורור ועיסוי (אופציונלי), בנוסף למערכת תאורת LED. אופציות בתשלום כוללות מערכת שמע קנטון עם 10 רמקולים (הקודמת הייתה עם שמונה), בנוסף לרמקול המרכזי בלוח המחוונים והסאב וופר בתא המטען. גם עיצוב ההגה חודש בסגנון דו-חישורי במפרט דגם RS ו- Sportline.
מערכת המולטימדיה של סקודה קודיאק מבוססת על הארכיטקטורה האחרונה של קבוצת פולקסווגן והיא תמיד מקוונת בזכות eSIM משולב. הוא זמין בשלוש גרסאות שונות: בולרו, אמונדסן וקולומבוס, הנבדלים גם הם בגודל התצוגה מסוג המגע, בין 8 ל -9.2 אינץ'. אלה מקבלים השלמה מסוימת עם עוזר קולי, תאימות ל- Apple Car Play ו- Android Auto, והחיבור עם הטלפון החכם המאפשר לך לשלוט מרחוק בכמה פונקציות של המכונית.
לוח המחוונים הדיגיטלי של סקודה קודיאק, הנפרש על צג בגודל 10.25 אינץ' וניתן להתאמה אישית בארבע תצורות, הוא אופציונלי ברוב החבילות, למעט ה- R הספורטיבי(ב- RS והספורטליין יש גם פריסה אחרת עם תצוגה דינמית יותר). הקודיאק נותר רכב כביש-שטח שימושי בזכות שורת המושבים השלישית (עד שבעה אנשים), כמו גם תא מטען שכושר האפסון שלו כשהמושבים האחוריים מקופלים כלפי מטה יכול להגיע עד יותר מ-2,000 ליטרים.
בתחום הבטיחות גולת הכותרת היא עזרים שונים לסיוע בנהיגה, שכעת מגבלים תמיכה גם עם נוכחותו של ה- Crew Protect Assist, שבזכות מכ"ם אחורי נוסף "מכין" את תא הנוסעים והנוסעים היושבים בשורות האחוריות להתנגשות.
מנקודת מבט אסתטית, חזית סקודה קודיאק 2021 עודכנה עם גריל הממוקם אנכית יותר ובתוכו רצועות כרום החולקים דמיון אל אנייק החשמלי. חדשים הם גם הפנסים הזמינים לראשונה בטכנולוגיית LED מטריקס, וכונסי האוויר התחתונים של הפגוש הוחלפו (זה של גרסת הספורט RS בעל עיצוב ספציפי). המאפיינים החדשים מאחור פחות ניכרים, אולם ניתן לראות פגוש מחודש, ספוילר שחור מבריק וכיתוב סקודה שתופס כמעט את כל רוחב הדלת האחורית. גם העיצוב של גלגלי הסגסוגת עודכן ואלה כאמור זמינים בגדלים של עד 20 אינץ' (של ה- RS מרוחים בצבע שחור מטאלי מובחן).
טווח המנועים של סקודה קודיאק, השייכם לדור ה-EVO של קבוצת פולקסווגן, עודכן בשוליים. בראש הרשימה נמצאת גרסת הספורט RS, שמלבד היותה מצוידת בחבילה נפרדת, מקבלת כוח משודרג תרומת מנוע בנזין 2.0 TSI בהספק של 245 כ"ס ו-38 קג"מ (5 כ"ס יותר מאשר מנוע הדיזל טורבו של ה- RS הקודם). בנוסף, מנוע זה קל יותר מ- 60 ק"ג מה- TDI ובצימוד אליו גרסה מעודכנת לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים אוטומטית עם פעולה מהירה יותר. נתוני ביצועים אינם ידועים.
את הטווח משלימים שני מנועי הבנזין 1.5 כ"ס בנפח 1.5 TSI (חמוש בטכנולוגיה המנתקת באופן אוטומטי שני צילינדרים כאשר עומס המנוע נמוך ובכך מפחית את צריכת הדלק) ו- 2.0 190 כ"ס. יש גם דיזל 2.0 TDI זמין בשתי גרסאות של 150 ו- 200 כ"ס. על פי החברה, דיזלים פולטים עד 80% פחות תחמוצות חנקן (NOx) הודות לטיפול מתוחכם בגז פליטה "במינון כפול" (AdBlue מוזרק). לא נראה שהוא צפוי לאמץ הנעה היברידית שכן כל תשומת הלב הירוקה מופנית אל סקודה אנייק החשמלי.
מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הקודיאק 2022 יגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.