סגל המכוניות העתידי של מאזדה מתחיל להתגבש, ובמקביל לכך מתחיל לסמן את המהפכים שניצבים בפתח של המותג החשוב. יצרנית הרכב היפנית הכריזה ביממה האחרונה על הדגמים הראשונים שלא יחזרו לשוק האמריקני: מדובר במאזדה 6 ובמאזדה CX-3, שני כלי רכב שהיוו חלק מהכוח האסטרטגי בעבר ושיווקם יופסק רשמית בסוף שנת 2021 עבור השוק האמריקני והקנדי: "ככל שהאינטרסים הצרכניים ממשיכים להתפתח, מאזדה תפסיק את מכירת CX-3 ואת מאזדה 6 לשנת הדגם 2022", כך נכתב בהערות המותג. "למרות ששני הרכבים הללו יעזבו את המגוון שלנו, אנו גאים בביצועים, בעיצוב, באיכות ובבטיחות שתרמו למותג שלנו ביחד וכל אחד לחוד".
כך מנמקת מאזדה את ההחלטה להיפרד משני הדגמים לעיל החל מהשנה הבאה. סיום שיווק ה-CX-3 אינו נופל על אף אחד כרעם ביום בהיר. לאחר השקת ה- CX-30, המבוססת על מאזדה 3, הישרדותה של ה-CX-3 שמבוססת על מאזדה 2 הקטנטנה הייתה כפופה להחלטה מנהלית פשוטה יחסית בהתאם לצרכים של השוק האמריקני. מצד שני, הדיון לגבי מאזדה 6 קצת יותר מפותל; זוהי מכונית סדאן שתמיד גרפה מחמאות לאורך השנים בזכות סגנונה הייחודי ותכונותיה הדינמיות. יצרנית הרכב היפנית אמנם מתגאה בה בכל הזדמנות, אך היא נאלצה להתמודד עם ירידה דרסטית במכירותיה: אחרי שנת 2015, בה דווחו הנתונים הגבוהים ביותר שלה, מכירות מאזדה 6 חוו ירידה הדרגתית עד שנת 2020 כאשר המגפה אשתקד קיפלה אותה לחלוטין; רק 16,204 יחידות נמכרו בכל העולם.
בתוך כך, היצרן היפני לא סותם כידוע את הגולל על "6" חדשה. זה עשוי בקרוב לחנוך מכונית מנהלים-סאלון מסווגת כמעין רכב עלית, דגם פרימיום המיועד לנהגים תובעניים יותר ובעלי כיסים עמוקים. כפי שדיווחנו בעבר, תהיה זו מאזדה ספורט-סדאן מוגדלת, מפוארת מאוד ומשוכללת לאין שיעור מהדור הנוכחי, עם הנעה אחורית ורמת הידור מוקפדת, מצוידת במנוע 6 צילינדרים עדכני ומפותחת על הפלטפורמה העדכנית של המותג.
במאזדה מסרבים בשלב זה לחשוף פרטים נוספים אודות האסטרטגיה הנרקמת שכוללת חשמול ואפילו חזרה למנוע וואנקל רוטורי, ועל כן נצטרך לחכות לחודשים הקרובים, כנראה באמצע הקיץ כדי לקבל עוד חדשות על דגמי מאזדה החדשים. אחד מכלי הרכב המרכזיים שצריך לחזק את המותג הוא ה- MX-30 החשמלי שיחל בהפצה נרחבת בשנת 2022.
הפרסומים של מאזדה אמריקה לא תופסים את שוחרי המותג מופתעים, וגם לא את השלוחות באירופה ובישראל שלמעשה אינן נכללות במהלכים אלה בשלב הנוכחי אך מודעות היטב לשינויים שמתרחשים מתחת לפני השטח. כמו רבים ממותגי הרכב בענף, מאזדה מקדישה משאבים כלכליים מוגדלים לפיתוח קרוסאוברים ואלטרנטיבות רווחיות יותר על פני רכבי סדאן או דגמי סופר-מיני שאינם מתהדרים במאפייני "לייף סטייל" מובהקים. גם בישראל מרגישים את הירידה במכירות רכבי סדאן וה-6, על אף יתרונותיה הייחסיים עבור חובבי הנהיגה חווה קיטון חד במסירות ביחס לשנים עברו בהן הובילה את הסגמנט; ברבעון הראשון של 2021 למשל נמסרו בארץ 145 יחידות של ה-6, וזאת לעומת אלפי יחידות של מובילות הקבוצה.
תגובת היבואנית דלק מוטורס: "ייצור דגמי מאזדה 6 ו-CX-3 ממשיך ללא הפרעה לשווקים בעולם פרט לאמריקה. השוק הישראלי לא צפוי להיות מושפע מהמהלך - רק החודש נוספו גרסאות מנוע 1.5 ליטר ללין אפ של ה CX-3 וגרסאות נוספות יתווספו בהמשך השנה. במאזדה 6 הושקה השנה רמת גימור חדשה Black Edition ומהדורה מיוחדת לחגיגות ה-100 שנה, אשר יחידות ראשונות שלהן מגיעות לארץ בימים אלה".