קבוצת גואנגזו רכב, הידועה יותר בשם GAC, ממשיכה לדהור קדימה. באותה שנה שבה הקימה מחלקה למכוניות חשמליות מיד השיקה את חלוץ הבשורה שלה Aion S ובמקביל קיבלנו גם בישראל שגריר בדמות GE3 המשווק על ידי אוריון מוביליטי (מקבוצת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה). לסדאן החשמלית שטרם הגיעה לארץ הצטרף בשנה הקודמת רכב נוסף באורך 4.6 מטר, Aion V, וכעת מתרחבת המשפחה עם ה- Y הקטן שלפחות על הנייר מעניין באותה מידה ואולי אפילו יותר מכולם.
ל-Aion Y יש עיצוב תוסס ובתמונות אלה לפחות נראה כמו קרוסאובר או מיני MPV שאורכו 4.41 מטר לערך, כלומר משתווה למשהו כמו וולוו XC40, אם כי בסיס גלגלים של 2.75 מטר נותן לו יתרון מסוים ליושבים מאחור. מבחינת אנרגיה, הלקוח יכול לבחור בין שלוש סוללות: הקטנה שבהן עם קיבולת של 60 קילוואט, טובה לטווח של 410 קילומטרים. מעליה סוללה של 70 קילוואט שמסוגלת לכסות 500 קילומטר. בגרסה העליונה יש סוללה של 80 קילוואט. לפי GAC, היא עתידה להשיג טווח של 600 קילומטרים. רק שימו לב, כל אלה הם ערכי NEDC שהם הרבה פחות מדויקים מהערכים שנקבעו בשיטת WLTP. ל- Aion Y יש מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס או 184 כ"ס ו-24 קג"מ, אבל אין נתוני ביצועים.
קבינה
בפנים, ה- Aion Y הוא בהחלט עדכני ונאה, מה שאומר שיש לו תכנטן פנים מינימליסטי יחסית עם מסך מולטימדיה גדול ומכשירים דיגיטליים מלאים. המסך המרכזי בקוטר של לא פחות מ -14.5 אינץ' והוא באופן מפתיע לא מכוון אנכית, אלא אופקית. ל- Aion Y יש קישוריות 5G, יכול לפעול למחצה באופן אוטונומי, על פי יוצריו, ומסוגל לסרוק את פני יושביו ואז להתאים הגדרות מסוימות לפי צרכיהם. אפשר גם להשכיב את המושב הקדמי ולייצר "מיטה" קטנה לנסיעות ארוכות. יהיו בו את כל מערכות הבטיחות האקטיביות החדישות ביותר כמו בקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד ועוד. בנוסף לכך, הותקנה בו מערכת שמע של היצרן האמריקני טוני ביונג'יובי עם ממשקי קראוקי.
הגרסה הבסיסית עם סוללה של 60 קילוואט תגיע במחיר התחלתי של 14,400 יורו בלבד בסין. עבור הגרסאות השנייה והשלישית תשלמו 15,650 יורו ו -19,600יורו בהתאמה. מוקדם לדעת מתי נראה את הרכב הזה בישראל. מהיבואנית אוריון מוביליטי נמסר ל'עולם הרכב' כי הדגם הבא שצפוי לנחות בארץ יהיה ה-Aion lx שהינו קרוסאובר מיד-סייז משפחתי, בעוד ה-Aion y אינו על הכוונת בשלב הנוכחי.