סאיינז, פרארי (צילום: Getty) (צילום: ספורט 5)
סאיינז, פרארי (צילום: Getty) | צילום: ספורט 5
ניקו רוזברג. פרש בשיא אחרי האליפות האחת והיחידה שלו בפורמולה 1 (צילום: ספורט 5)
ניקו רוזברג. פרש בשיא אחרי האליפות האחת והיחידה שלו בפורמולה 1 | צילום: ספורט 5

בהתחשב במורכבות הפנימית של קבוצת פרארי, קרלוס סאיינז, נהג קבוצת ה-F1 של הסקודריה משדר הרבה בטחון בקרב המשפחה האיטלקית, לפחות בהשוואה אל נהגים אחרים שאולי מקרינים חולשה אחרי שעברו לכתובת חדשה, בהם דניאל ריקרדו (מקלארן), סבסטיאן ווטל (אסטון מרטין) וסרחיו פרס (רדבול). הספרדי בן ה-27 הפגין שורה של הופעות יציבות בפתיחת עונת 2021, אולי טוב יותר במירוץ מאשר במוקדמות, אך מסתמן שהוא מגובש היטב עם מכונית ה-SF21 וכן מנהל יחסים טובים עם בן קבוצתו שארל לקלר, גורף הרבה מחמאות על הישגיו וקשריו החברתיים.  

לא כולם האמינו שסאיינז יעשה זאת בחמישה מירוצים, במיוחד בקבוצה כמו פרארי שהלחצים בה גדולים מחוץ למסלול לא פחות מאשר בתוכו. בין אלה שמתוודים כעת שאולי שגו באבחנתם הראשונית הוא ניקו רוזברג בן ה-35, אלוף ה-F1 בשנת 2016: "בשנה שעברה הייתי אחד מאלה שלא הבינו מדוע פרארי החתימו את קרלוס ולא בחרו במישהו כמו דניאל ריקרדו. אבל כשמסתכלים איפה האוסטרלי, ווטל ופרס נמצאים כרגע ביחס אל סאיינז, הם קצת הלכו לאיבוד בעוד הוא משוטט על המסלול עם ידיים יציבות".  

 

עוד אומר רוזברג, כי "מבין ארבעה הנהגים האלה, רק הספרדי נראה כאילו תמיד היה שם, מרגיש בבית. הוא מצליח עם פרארי ושומר שלקלר כל הזמן יהיה על בהונותיו. במונקו הם פעלו יחד בצורה מדודה. אני רק יכול לברך את קרלוס על עבודתו ואני חייב לומר שטעיתי. בסופו של דבר בחרה פרארי בנהג הנכון. זה מאוד נחמד לראות אותו עובד", אמר רוזברג. "אהבתי שהוא הביע כעס גדול על המקום השני. הוא הרגיש שיש לו את המהירות הנכונה בידיים לעלות לראש הדירוג בשבת ולנצח במרוץ למחרת. זו הגישה של נהג מנצח".

דירוג הנהגים המובילים:

מקס וורשטאפן (רדבול): 105 נקודות

לואיס המילטון (מרצדס): 101 נקודות

לאנדו נוריס (מקלארן): 56 נקודות

ואלטרי בוטאס (מרצדס): 47 נקודות

סרחיו פרס (רדבול): 44 נקודות

המירוץ הבא ייערך ב-4 עד 6 ביוני ב-באקו (אזרבייג'ן). ישיר בספורט5.

 סיכום מרוץ מונקו: אמנות העמידה בלחצים