לקסוס חשפה במסגרת תערוכת שנחאי מקצה חידושים קטן אבל יסודי במכונית הסאלון ES, שבאופן מסורתי מציבה לנגד עיניה היבטים שכרוכים סביב נינוחות, וזאת כדי להעניק יוקרה מופנמת לאוהבי המותג בשליטת טויוטה. ה-ES החדשה, לדברי לקסוס, "מסמנת שיפור משמעותי בסדאן המנהלים שהוצגה באירופה בשנת 2018" עם חידוש הגריל הקדמי, ליטוש באזור הפנסים הקדמיים ועידון בפרטי הפנים וכיול בולמים מחודש.
ללקוחות הנאמנים של המותג, ה- ES החדשה זמינה באירופה עם הדור הרביעי של המערכת ההיברידית של היצרן, ולצד זאת לקסוס מקפידה לשמר אלמנטים אופייניים לה: שקט, בידוד נסיעה ובטיחות הבאים לידי ביטוי גם באמצעות שדרוג התכונות הדינמיות שלה. היא נעזרת כעת במתחלה אחורי קשיח לטיפול מדויק בסלילה, שיכוך ה- F-Sport Executive עבר כיול אף הוא לתגובתיות משופרת, וכן בקרת הבלמים האלקטרונית עודכנה ודוושת הבלם חוזקה כדי לספק לנהג עוצמה מבוקרת יותר מבעבר. היצרן גם מבטיח פחות רטט מלאכותי בדוושה.
הנהג נהנה גם מהמיצוב החדש של המסך המרכזי, שהתקרב ב-10 ס"מ והוטה ב-5 מעלות נוספות. מערכת המדיה תואמת כעת ל- Apple CarPlay ו- Android Auto. לקסוס אומרת כי עדכנה את כל המצלמות והחיישנים האחרים המקיפים את ה- ES וכן כי המצלמות האחוריות חודדו בתפקודן, וכך גם בלימת החירום האוטונומית עם זיהוי הולכי רגל (ביום) ורוכבי אופניים (כולל בתאורה חלשה), בקרת שיוט או אפילו סיוע בשמירת נתיבים. תיקון מסלול חירום פעיל והתרעה על כניסה מסוכנת של רכב אל צומת בשילוב התרעה על הולכי רגל נוספו לחבילת הבטיחות. לקסוס מכריזה גם על תאורת חזית אדפטיבית עם טווח מורחב ומערכת אופטימלית נגד סנוור.
עוד בתחום זה, תכונות חדשות מוצעות ב-ES באפליקציית Lexus Link לנייד. כך ניתן לשלוט מהסמארטפון שלכם על מצב הדלתות, החלונות והאורות, לדעת את המיקום המדויק של הרכב, להפעיל תאורת חירום מרחוק וכל מיני אפליקציות שקשורות למערכת הניווט.
מתחת למכסה המנוע אין הפתעות; לקסוס ES עדיין מוצעת באירופה ובישראל עם מערך היברידי המשלב מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ל' ומנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס שנשלחים לגלגלים הקדמיים בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. גם המחירים, כ-300 אלף שקל לא עתידים להשתנות משמעותית בישראל כשהיא תגיע לכאן בהמשך השנה או בתחילת 2022 כך מוסרת ל'עולם הרכב' היבואנית לקסמוטורס.