ארבע שנים לאחר השקת דור שש, הפולו זוכה לקבל חבילה של "אמצע החיים" מבחוץ ומבפנים, משפיעה על הירכתיים ועל החרטום באופן בולט ועל מאפיינים נוספים במרחבי תא הנהג. אולם מנגד, התפתחויות המנוע לוקות בחסר בעידן החשמול; בזמן שרנו קליאו עוברת הכלאה וכאשר פיג'ו 208 מציעה גרסה חשמלית 100% נדמה מהצד כאילו הפולו קיבלה "ברקס"; מגוון המנועים אפילו אינו מציע מצבר 48 וולט (מיילד הייבריד) אלא רק חידוש מנועי הבנזין 3 צילינדרים ב-80, 95 ו-110 כ"ס, זמין כסטנדרט או כאופציה עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG שבע מהירויות. לכך מתווסף מנוע 90 כ"ס מוזן גז טבעי (לא בארץ), כך שלפחות עד להחזרת מנוע ה-200 כ"ס מפולו GTi שהובטח לקיץ, הפולו המחודשת נאלצת להסתפק ברענון לא שלם.
מבחינה עיצובית, וכן בצד הפרופורציונלי, השינויים מורגשים ביחידות הפנסים ובשילוב החישוקים החדשים. פולו החדשה לא גדלה כמעט בכלל לאחר מתיחת הפנים, למעט סנטימטרים ספורים מול הציר הקדמי להגנה טובה יותר מפני פגיעות, ובין כה כמעט תשעה סנטימטרים נדיבים נתרמו לה בשנת 2017. עם אורך של קצת יותר מארבעה מטרים מקצה אחד לשני היד של הגרפיקאים הייתה קלה וזהירה, וזאת כדי לא לשבש את האחידות המשפחתית שמובילה פולקסווגן גולף דור 8. תא המטען, נותר גם הוא זהה עם נפח של 351 ליטר.
בפולקסווגן מחדדים מעט את תמת ה-L העדכנית עם טכנולוגיית LED מטריקס המשווה לה נוכחות יותר יוקרתית, במיוחד באבזור ה-R ליין. המעצבים שרטטו אורות חדשים בזנב המפוצלים כעת לשני חלקים ואפשרו להם לזלוג על הדלת האחורית כדי לשמר את סימני ההיכר של הגולף. בדיוק כמו בגולף אגב, השם מתנוסס כעת תחת הלוגו של היצרן כאשר הפגוש "סוגר" את לוחית הרישוי עם מחזירי אור. הצורה המחודשת, הליטושים המדודים וסרגל ה-LED הענק מאפיינים גם חלק מכלי הרכב החשמליים של המותג.
זה לא נראה ככה, אבל בפולקסווגן עבדו קשה על חלל הפנים, בין היתר משום שבצמרת המותג חוו ביקורת שלילית על חוסר ההשקעה של אאודי במקבילה ה"יוקרתית" של הפולו, ה-A1. אפילו בבכורה העולמית דובר על פרישה של טכנולוגיות מתקדמות יותר לקהל הרחב כדי לסגור פערים מול המתחרים. באופן ספציפי, משמעות הדבר היא ציוד סטנדרטי הרבה יותר מרשים עם מפגן דיגיטלי לחלוטין בכל הנוגע לתצוגת הנהג.
מוניטור 6.6 אינץ' יהיה כבר בדגם הכניסה, אופציונלי עד 9.2 אינץ' למערכת הראשית ולוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ' במהדורות יקרות יותר. עוד חידושים הם בעיצוב גלגל ההגה, חלק מהפקדים עליו וריפודי המושבים והחומרים בסביבת העבודה. בסגמנט שלה, הפולו היא המכונית היחידה כרגע עם כרית אוויר מרכזית לבטיחות הנוסעים, לצד תגבור אקטיבי עם בקרת Travel Assist שמציעה נהיגה אוטונומית ברמה 2. המערכת, המופעלת בלחיצת כפתור על ההגה, כוללת בקרת מהירות עצמאית עם תיקון ותפקוד שמירת נתיבים כמו גם זיהוי תמרורים. חדי עין ישימו לב גם למערך "מגע" חדיש של בקרת האקלים שמחליף את המערכת הקודמת וכן התווספו שני שקעי USB-C וכן משטח טעינה אלחוטי לסלולרי.
כפי שציינו, הרכב המנועים של הפולו דל למדיי בשלב הנוכחי. ארבע יחידות כוח, שתיים מהן רלוונטיות לישראל: מנוע ה-1.0 ל' טורבו 95 כ"ס וגרסת ה-110 כ"ס לה 20 קג"מ ותיבת 7-מהירויות DSG. גרסת ה-GTI כאמור תגיע בעוד כמה חודשים עם מנוע 2.0 ל' טורבו ויותר מ-200 כ"ס. הדיזל אגב, שהיה מנוע צמיחה אדיר של הפולו באירופה נקבר ולא ישוב.
מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הפולו המחודשת תגיע לארץ בסוף שנת 2021.