סקודה קארוק 2021 תועד בימים האחרונים תחת הסוואה חלקית בכבישי גרמניה במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים (איננו רשאים לפרסמן). הקרוסאובר הצ'כי, שחולק מכללים ורצפה עם פולקסווגן טי-רוק וסיאט אטקה משווק קרוב ל-4 שנים ונחשב לשחק חיזוק חשוב עבור סקודה; בשנת 2018 צבר מעל 79 אלף מכירות באירופה ובשנת 2019 כבר הגדיל את מכירותיו ליותר מ-100 אלף (כשליש בגרמניה). אילולא נגיף הקורונה ששיתק את היבשת המערבית, סביר שהיה ממשיך במגמת הצמיחה.
התחזיות לגבי הקארוק המרוענן טובות לפחות כפי שהן עבור האוקטביה החדשה, לה אנחנו מצפים בישראל בסוף השנה או בתחילת שנת 2021. שני הדגמים מכתבים אחד עם השני לא רק בהופעה החיצונית המעודכנת עם תאורת LED קדמית חדשה, קווים צפופים יותר בפרופיל, תא נוסעים "דיגיטלי" הכולל מיעוט פקדים, לוח מחוונים וירטואלי מתוחכם יותר ועוד הרבה צעצועים ואמצעי בטיחות, אלא גם במה שקורה מתחת למכסה המנוע - ושם קיימת בשורה מעניינית עבור הסקודאים.
חשיפה רשמית: סקודה אוקטביה RS החדשה
הקארוק ימשיך עם מנוע 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס בגרעין של ההיצע וכמה מנועי דיזל, אבל בפסגה יתברג מנוע פלאג-אין היברידי שנחשף לפני שנה עבור פאסאט GTE, אם כי בהספק מופחת; מנוע זה מבוסס על יחידת בערה 1.4 ל' טורבו בנזין עם כ-150 כ"ס ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו הספק מרבי של 204 כ"ס בחיבור אל תיבה דו-מצמדית. הביצועים צפוים להיות נמרצים למדי עם האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות. הסוללה, אותה ניתן להטעין בבית או בעמדה חיצונית (80% ב-35 דקות) מבטיחה טווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים.
סקודה נכונה לשחרר את כל הפרטים על קארוק המחודש בטווח הקרוב, עם שיווק שיחל ככל הידוע בסתיו או מעט לאחר מכן. בישראל, נמכר קארוק הנוכחי תמורת מחיר של 155 אלף שקלים ועד 181 אלף שקלים. טרם ידוע מתי יגיע לארץ הקארוק 2021 ואם דגם הפלאג-אין יהווה חלק מהנבחרת המחודשת. המחיר בכל אופן עשוי להוות פקטור מרכזי במערכת השיקולים של היבואנית בשל כוונת האוצר להקטין את הטבות המס על מכוניות היברידיות, מה שבסופו של דבר ייקר את דגמי הפלאג-אין והמכוניות החשמליות וירחיק אותן מידם של רבים.
מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר כי הנושא בבדיקה.