sportFive1019088 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בסוף שנת 2021 תצא את שערי מפעלי פיג'ו ה-308 החדשה שכבר נקלטה בעדשות מצלמות הריגול לא פעם ולא פעמיים ב-12 החודשים שחלפו. אבל בינתיים, אנחנו מתוודעים אל מתיחת הפנים האחרונה בהחלט של ה-308 הקיימת שהוצגה ב-2013 פחות מארבע שנים לאחר העדכון האחרון שלה, שעיקרו היה שינויים טכנולוגיים בתא הנוסעים ומקבץ שדרוגים קוסמטיים. האם נותרו לה הפתעות בקנה עבור נהגי 2020?

התשובה אינה חד משמעית, לפחות לא ביחס לדגמים החדשים של היצרן הצרפתי שקפצו מדרגה או שתיים. מבחינה אסתטית ה-308 שומרת על הקווים הספורטביים של דגם 2017 עם נגיעות מאוד סמליות בגוונים (כחול ורטיגו) ובחישוקים. החברה גם תאפשר קונפיגורציה מעט יותר מהודרת לדגמים הבכירים עם ניגודי צבעים שחורים המשתלבים עם שבכה מושחרת, פסי כרום וחישוקי 18 אינץ' חדשים. 

בתא הנוסעים להבדיל, מיד תוכלו להבחין בשינוי בעת הנעת המכונית. את הצג הדיגטלי הוותיק של פיג'ו 308 החליף בפעימה הנוכחית מוניטור 10 אינץ' דיגיטלי מלא בלוח מחוונים עם תפריטים מתחלפים כמו ב-3008 ובעל אפקט תלת ממדי. בכך משלימה פיג'ו את חווית ה-iCOKPIT עבור הדגם הזה אחרי שביצעה שינויים בתעלת ידית ההילוכים ובחלק מהמתגים לפני שנים אחדות. זאת ועוד, הוסיפה פיג'ו גם את כל מערכות הבטיחות האחרונות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית 'עצור וסע', מערכת מצלמות 180 מעלות, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים ופיקוח על שטח נסתר במראות הצד. 

 

פיג'ו גם ניצלה את מתיחת הפנים כדי לעשות סדר ונקיון תחת מכסה המנוע; יחידת ה-2.0 ל' HDI לה 180 כ"ס נעלמה מהקטלוג ואותה מחליפים כעת בחוד החנית מנועי HDI עם 100 ו-130 כ"ס לצד יחידות בנזין טורבו בהספק של 110 או 130 כ"ס. שני הדגמים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות תוצרת אייסין היפנית. בקצה העליון ממשיכה גרסת ה-GTI עם 1.6 ל' טורבו 4 בוכנות בהספק מרבי של 263 כ"ס ו-35 קג"מ משודכת אל תיבת שש מהירויות ידנית.

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-308 תגיע לארץ במהלך 2021, אולם טרם ידוע באיזה רבעון.