אין כמו מדינה סקנדינבית נחשבת בעלת ערכים גבוהים של מחוייבות לשמירה על איכות הסביבה בכדי למלא תפקיד של המדינה הראשונה שאליה מגיעה יצרנית המכוניות החשמליות הסינית BYD שהודיעה בימים האחרונים כי היא השלימה את כל הדרישות לעמידה בתקנים האירופאים והיא בדרך לנורבגיה. המכונית הראשונה שתוצע למכירה בשוק של נורבגיה נקראת Tang EV600 (בתמונות) והיא כמובן בתצורת SUV גדול. לא מדובר במכונית חדשה שפותחה לאחרונה אלא בדור השני שלה שכבר הוצג בתערוכת בייג'ין ב-2018 עם אפשרויות להנעה בבנזין, חשמל או פלאג אין הייבריד, אבל אירופה תקבל את הגרסה החשמלית המלאה בלבד.
עוצמה היא שם המשחק
המכונית כוללת שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 482 כוחות סוס ומומנט משותף של 66 קג"מ חזקים ביותר. המנועים ממוקמים בחזית של הרכב ועל הציר האחורי ומכאן שהיא נהנית מאפשרות הנעה לכל ארבעת הגלגלים גם יחד. למכונית קיימת גם גרסה פחות חזקה עם מנוע אחד בחזית בהספק 241 כוחות סוס ומומנט של 33 קג"מ. עיון בנתונים של הרכב מראה כי ה-SUV הסיני החדש באירופה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות ואילו גרסת ההנעה הקדמית תעצור את שעון העצר של נתון הזינוק אחרי 8.5 שניות. טווח הנסיעה בין הטעינות נראה לכאורה נוח ביותר עם 520 ק"מ בין הטעינות והיצרן הסיני בחר להתחיל במדינה שמצטיינת ברשת עמדות טעינה משוכללת, עם המכונית החזקה מבין השתיים ולדבריהם ניתן לטעון 80% מהסוללה בטעינה מהירה תוך חצי שעה.
השם BYD איננו חדש באירופה ובשנים האחרונות החלו הסינים למכור ביבשת הישנה אוטובוסים ורכבי הסעות בגדלים שונים מהמותג שלהם. החברה הסינית הקימה בסיס באירופה עם שדרת ניהול רצינית שממשיכה לסקור ולחקור את השווקים במטרה להמשיך את ההפצה של המוצרים שלהם במדינות נוספות ולהרחיב את ליין המוצרים גם לעולמות המסחריים עם משאיות חשמליות בינוניות במשקל 7.5 טונות ואפילו משאיות גדולות הרבה יותר במשקל 19 טונות ואפילו כלים חקלאיים.
עוצמה היא שם המשחק
המכונית כוללת שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 482 כוחות סוס ומומנט משותף של 66 קג"מ חזקים ביותר. המנועים ממוקמים בחזית של הרכב ועל הציר האחורי ומכאן שהיא נהנית מאפשרות הנעה לכל ארבעת הגלגלים גם יחד. למכונית קיימת גם גרסה פחות חזקה עם מנוע אחד בחזית בהספק 241 כוחות סוס ומומנט של 33 קג"מ. עיון בנתונים של הרכב מראה כי ה-SUV הסיני החדש באירופה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות ואילו גרסת ההנעה הקדמית תעצור את שעון העצר של נתון הזינוק אחרי 8.5 שניות. טווח הנסיעה בין הטעינות נראה לכאורה נוח ביותר עם 520 ק"מ בין הטעינות והיצרן הסיני בחר להתחיל במדינה שמצטיינת ברשת עמדות טעינה משוכללת, עם המכונית החזקה מבין השתיים ולדבריהם ניתן לטעון 80% מהסוללה בטעינה מהירה תוך חצי שעה.
השם BYD איננו חדש באירופה ובשנים האחרונות החלו הסינים למכור ביבשת הישנה אוטובוסים ורכבי הסעות בגדלים שונים מהמותג שלהם. החברה הסינית הקימה בסיס באירופה עם שדרת ניהול רצינית שממשיכה לסקור ולחקור את השווקים במטרה להמשיך את ההפצה של המוצרים שלהם במדינות נוספות ולהרחיב את ליין המוצרים גם לעולמות המסחריים עם משאיות חשמליות בינוניות במשקל 7.5 טונות ואפילו משאיות גדולות הרבה יותר במשקל 19 טונות ואפילו כלים חקלאיים.
יבואני המכוניות בישראל בוחנים כל העת אפשרות לייבא ארצה מכוניות חשמליות ממותגים שונים בסין אבל לא ממש שמחים לספוג את כל התהליך של התאמת הדגמים לתקנים באירופה ובישראל ולכן כאשר יש מותג שכבר עשה את הדרך הנחוצה ויש בידיו את האישורים, זה מייעל ומפשט את התהליך בצורה משמעותית ופותח אפשרות כי אולי נראה את המכוניות החשמליות של BYD גם בישראל.