רגע אחרי שקטגוריית הפיק אפ (טנדרים פתוחים) החלה להראות סימני גסיסה בהיבט הפופולאריות שלהם בעולם הרכב עם סימני כניעה מובהקים לטויוטה היילקס, לפתע פתאום חל מפנה מדהים והקטגוריה שנמצאת בארה"ב בפריחה בשנים האחרונות עם שיאי מכירות של פורד F-150 התעוררה וקמה לתחייה והגיעה למרחקים גדולים עד לתחום הפרימיום עם מרצדס X קלאס שבנתיים נעלם כלעומת שבא, אך מדי חודש בחודשו אנחנו ממשיכים ומקבלים הודעות אודות הצטרפות של יצרנים נוספים לקטגוריה כאשר האחרונים היו פיג'ו וגם פיאט שהפסיקה להרכיב את הפולבק התאום של הטריטון והיא מתכוונת להשיק פיק אפ משלה. כעת מגיעות הודעות חדשות ורמזים נוספים אודות האפשרות שגם קיה תיכנס לסיפור עם פיק סדרתי ראשון וזאת ככל הנראה בעקבות יונדאי שהחליטה להיכנס לשוק עם דגם שנקרא סנטה קרוז.
לפי מקורות בקיה אוסטרליה, התכנית היא להציג קודם את הסנטה קרוז של יונדאי ואחריו את הדגם של קיה בשנת 2022. נציין כי אוסטרליה היא אחת המדינות שבהן השימוש בכלי רכב מהסוג הזה הוא מהנפוצים ביותר עם שיעור של 20% מכלי הרכב במדינה עם טנדרים מיצרנים שונים. עוד נמסר מאותו מקור כי היצרנית הקוריאנית שנחשבת לפופולארית ביבשת הרחוקה (מקום שישי במכירות הרכב אחרי פורד) ערה לכך והיא תיכנס לקטגוריה שתשמש מקור הכנסה משמעותי. המכונית המדוברת תגיע עם מנועי בנזין ודיזל בתצורת קבינה אחת או קבינה כפולה עם הנעה אחורית או הנעה כפולה.
היצרן הקוריאני היחיד שהעז לייצר פיק אפ היה סאנגיונג. הדגם שנקרא מוסו (נמכר גם בישראל) פינה את מקומו ולא רשם הצלחה כבירה. קיה הציגה אי שם בשנת 2004 דגם קונספט שנקרא מוהאבי או בשמו המלא KCV.4 Mojave (בתמונה) אך הפרויק98 נגנז ללא המשכיות. כעת נראה שבזכות ההחלטות של יונדאי, קיה תלך אחריה ואכן נראה פיק אפ כזה בשנים הבאות אך לא בטוח שהוא ישווק בכל המדינות בהן קיה מוכרת מכוניות בעולם הגדול.
כל החדשות על מותג קיה בערוץ הספורט