צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל, פרסמה השבוע כי החלה לשווק בארץ את סקודה קודיאק TDI בגרסת 'לורן-אנד-קלמנט' המפוארת (על שם מייסדי המותג). גרסה זה תשובץ מעל מהדורות 'סטייל' ו-אקסלקוסיב' ותעמוד בקצה העליון של המשפחה לצד גרסת הבנזין המקבילה שגם היא משווקת במפרט זה.
בחבילת לורן-אנד-קלמנט הושם דגש על אבזור מורחב וכן על אווירה מהודרת יותר ואוורירית. במפרט תמצאו הרבה מאוד רכיבים "מעשירים" כגון תאורת LED מלאה בשני הקצוות, מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור מלא, כניסה והנעה ללא מפתח (מפתח חכם), בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשלושה איזורים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חישוקי 19 אינץ', קיט כרום ועוד.
בחלל הפנים נוספו גם חיישני חנייה קדמיים עם תצוגה, תאורת אווירה פנימית, מצלמת 360 מעלות, חיישן דוושה וירטואלית לפתיחה וסגירה של דלת תא המטען בהנפת רגל, מערכת סיוע לחניה אוטומטית, גג-שמש פנורמי, מערכת שמע תוצרת Canton עם 12 רמקולים וסאבוופר ועוד. מערכת המולטימדיה כוללת בתוכה תמיכה באפל ואנדרויד וכן שיקוף הטלפון הסלולרי. בצד הבטיחותי כל המערכות הסטנדרטיות כולל בקרת שיוט אדפטיבית.
על הובלת 7 הנוסעים של קודיאק אחראית יחידת ה-2.0 ל' טורבו-דיזל לה הספק מרבי של 190 כ"ס המפיקה 40 קג"מ מ-1,750 סל"ד. תיבת ההילוכים היא DSG7 המאיצה בכל הגלגלים ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-17 ק"מ לליטר סולר על פי מדדי היצרן. לקודיאק, כמו בגרסאות בסיסיות יותר גם מערכת מתלים אדפטיבית עם חמישה מצבי כיול (ספורט, נוחות ועוד).
המחיר לקודיאק דיזל לורן-אנד-קלמנט הוא 264 אלף שקלים, לא כולל אגרת רישוי בגובה 3,366 שקלים.
עוד הרבה על סקודה בעולם הרכב של ערוץ הספורט