אחת ההפתעות המרעננות בשנים האחרונות היא הפצעתה של חטיבת N, תת מחלקת המכוניות הספורטיביות של חברת יונדאי מדרום קוריאה שהוכיחה מעשית שהיא לא רק קישוט לצד גרסאות ה-GTI המנוסות אלא יחידה מגובשת שצריך להתייחס אליה במשנה זהירות, על הכביש הציבורי וגם במסלול המירוצים.
לפני כמה חודשים פגשנו בחשיפה עולמית את יונדאי טוסון N שהוציא לכביש 340 כוחות סוס, וכעת יונדאי ממשיכה לחזק או לכייל את המכוניות של המשפחה ומציגה את ה-N וולוסטר לשנת הדגם 2020, וזאת אחרי מקצה שיפורים ממוקד שעיקרו טיפול בעקומת המומנט ותיבת ההילוכים.
וולסטר N המחודשת מצוידת במנוע 2.0 ל' טורבו שמפיק 275 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.6 ש', קיצוץ של חצי שניה לעומת הדגם שלפני כן) , וכן המומנט תוגבר בשבעה אחוזים וכעת מתקרב ל-39 קג"מ המתקבלים בקצת פחות מ-1,500 סל"ד. בתוך כך, גולת הכותרת של וולוסטר N טמונה בתיבת ההילוכים; זו מציעה החל משנת 2020 שמונה מהירויות בטכנולוגיה כפולת מצמד עם מערכת מתוחכמת בשם N track sense shift שלדברי יונדאי מסוגלת להבחין בין תנאי אחיזה בכביש ולספק הצמדה אופטימלית תוך תגובות סופר מהירות, וכל זאת על מערכת הנעה קדמית.
"בהתחשב בסוג האספלט, התיבה יודעת לבחור את ההילוך הנכון ואת התזמון המדויק ביותר - בדיוק כמו נהג מירוצים מקצועי", כך מסבירים מהנדסי החברה. תיבת ה-DCT לדברי יונדאי עודכנה עם אקטואטורים (על בסיס מצמד רטוב) ושמן כדי לקרר את המערכת ולספק ביצועים "מהמנים" יותר תחת עומסים - קונפיגורציה די טיפוסית למכוניות ביצועים מהוקצעות. לרכב התווספה גם שליטה ידנית על בורר ה-OVERBOOST דרך גלגל ההגה לפרק זמן של 20 שניות.
מלבד זאת, ה-N וולוסטר כוללת גם תא נוסעים עם מושבי ספורט חדשים וקלים יותר, מערכת סנכרון גז ביניים חכמה יותר מבעבר ועוד חידושים באגף המדיה (צג ראשי מוגדל ומערכת הפעלה מחודשת).
וולוסטר N מתומחרת בארה"ב בסביבות 28-30 אלף דולרים, אולם בשלב הזה, נמסר ל'עולם הרכב' כי אין תכנית לייבא אותה בעתיד הנראה לעין. כלמוביל, יבואנית רכבי יונדאי, ממשיכה לשווק כיום את ה-i30N במחיר התחלתי של 250 אלף שקלים עם מנוע זהה, אך עם תיבת הילוכים ידנית שש מהירויות.