אם אתם עוקבים אחרי הכרסום המתמשך בפלח מכוניות הסדאן הקלאסיות, סביר להניח שלא חמקה מכם העובדה שרובן המכריע לא תמיד זוכות למייק-אובר יסודי, אלא מסתפקות במתיחת פנים גבולית או רענון. כך המקרה גם עם לקסוס IS המחודשת לשנת 2021 שהוצגה הלילה (שלישי) באמריקה בסיום מקבץ שדרוגים ש-95% מהם חשופים לעיני כל והיתר מסתתרים בין הברזלים לבין המושבים המפוארים ומערכת המדיה המשופרת.
לקסוס נוקטים בגישה שמרנית כלפי ה-IS (אולי אפילו זהירה מדי) משום שהיא למעשה כמעט אותה מכונית שהוצגה ב-2013 (פלוס ליטושים ב-2018). אין מקום לעיצובים הרפתקניים או לזעזועים טכנולוגיים, ולכן אנחנו מתוודעים אל מכונית מעודכנת עם הבדלים ברורים בתכנון השבכה הקדמית ואזור דלת תא המטען עם סנטימטר לפה ולשם שהתווספו באורך וברוחב. בלקסוס הוסיפו ל-IS קורת תאורה קעורה לטובת מראה דיגיטלי יותר מהדגם שלפני מתיחת הפנים ושינו מעט את הפנסים בהתאם לקו המשפחתי.
בדגמי ה-F ספורט המוחצנים ה-IS קרבית למדי במלתחה המושחזת שלה. היא אוספת מהמחסן חישוקי 19 אינץ', פגוש קדמי עם פתחי יניקת אוויר והיא גם מעט יותר רחבה בקו המותניים. התוצאה, מלפנים ומאחור, היא של מכונית בעלת יציבה אגרסיבית ונמוכה המשווים לה את הבידול שהיא צריכה באולם המכירות בהשוואה לאחיותיה הרגועות יותר.
מבחינת עיצוב פנים ה-IS שומרת על הקווים המוכרים שלה, וזה נזקף לזכותה - הקבינה של מכונית הספורט-סדאן היפנית היא אחת מנקודות החוזק העיקריות שלה. בדומה לכל דגמי לקסוס האחרונים (RX) או החדשים (UX) היא מאמצת שיפורים הנדסיים כדי להקל על המשתמש; צג המדיה הורחב ל-10.2 אינץ' בדגמים הבכירים, צמצם מרחק מהנהג (בסביבות 8 סנטימטרים) וזמין כעת עם טכנולוגית מגע. בנוסף, לקסוס תגברו את מערכת השמע - במקום 15 רמקולים הותקנו כעת 17 רמקולים וסאבוופר תרומת מעבדת הסאונד המצטיינת של 'מארק-לווינסון'.
כוח
את ה-IS ניתן לרכוש עם הנעה כפולה או אחורית, ובגרסאות ה-IS300 וה-IS350 וכן גרסה היברידית. הדגם הבסיסי ביותר במשפחה הוא ה-2.0 ל' טורבו 4 בוכנות עם 241 כ"ס, הנעה אחורית ותיבת 8 מהירויות אוטומטית. מעליו, מפיקה ה-IS ממנוע ששה צילינדרים 3.5 ל' אטמוספרי הספק מרבי של 260 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות עם אופציה להנעה כפולה אלקטרונית. בקרת ה-AWD של לקסוס מחלקת את האחיזה ביחס של 30:70 בתנאי כביש אופטימליים, אולם במצבים של איבוד אחיזה החלוקה שווה לחלוטין בין שני הסרנים. מי שחפץ במנת כוח מרוכזת יותר יוכל למצוא את מבוקשו בדגם ה-IS350. הנפח זהה, גם הצילינדרים והטכנולוגיה, אבל התוספת נאמדת ב-50 כ"ס ל-311 כ"ס (40 קג"מ) בחיבור אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית. כאן יכולים הנהגים לבחור בין הנעה כפולה או אחורית, אולם שניהם מאיצים ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.8 שניות. גרסאות ה-F נושאות בקרביים בקרת מתלים אדפטיבית, דפרנציאל מוגבל החלקה ועוד כמה צעצועים לשיפור הקשר עם הכביש.
פרט לכל הלבוש והמכלולים, בלקסוס מבשרים עם השקתה של IS המחודשת על אסטרטגיית ה-Lexus Driving Signature. ומה הכוונה? במותג היוקרה של טויוטה גיבשו תכנית עבודה או פילוסופיה על פיה חווית הנהיגה בדגמי החברה יקבלו מעתה דגשים משמעותיים יותר. ה-IS היא המכונית הראשונה של לקסוס שפותחה על מסלול הניסוי של טויוטה בשיומיאמה - תוואי של 3.3 קילומטרים מאתגרים עם שינויים בגובה, פניות חדות ותרכובות כביש מגוונות.
תגיע לישראל?
בלקסוס החליטו למשוך את ה-IS מאירופה אחרי האטה במכירות. רק לשם דוגמא, בצרפת נמכרו בשנה הקודמת קצת יותר מ-370 עותקים של ה-IS ובינואר האחרון נמסרו בכל אירופה רק 214 יחידות. האם תהיה לכך השפעה גם על השוק הישראלי? מהיבואנית לישראל 'לקסמוטורס נמסר': "דגם ה-IS הוא דגם חשוב ומבוקש בישראל ויש לו בסיס לקוחות גדול ונאמן. הדגם החדש שהוצג מיוצר בתקינה אמריקנית בלבד ולפיכך אנו בוחנים כעת אפשרות לשווק אותו בישראל תחת התקינה האמריקנית, ונקווה שיהיו לנו בשורות חיוביות בגזרה זו".