הורגלנו לדבר על בוגאטי כמכונית שכל תפקידה בעולם הוא לנפץ מחסומי מהירות ולהפגין טכנולוגיה מנועית שלעתים נראית דמיונית לחלוטין. אלא שעם כל ההילה האינטסגרמית של ווירון, שירון, דגמי ה-סופר ספורט ויצירת המופת החד פעמים שפשוט נקראת בפיהם "המכונית השחורה", ההיסטוריה של בוגטי נטועה עמוק בהצלחות על מסלולי המירוצים; כמו פרארי, לוטוס, מרצדס, מזראטי ואלפא רומיאו, היא חתומה על כמה מההישגים המשפיעים בספורט המוטורי והפכה אלמונים לאגדות.
אותה השפעה מתורגמת ב-2020 למכונית ספורט טהורה בשם DIVO, שאמנם נושאת בקרביים 1500 כ"ס, אבל בניגוד לויירון ואחיותיה היא עושה יותר מהאצות עוצרות נשימה בקו ישר; כל סנטימטר בקמטי הקרבון שבה מוקדשים לנהגים שרוצים להשחיז פיתולים ולהרגיש את המסורת פועמת להם בעורקים. והאיש שעומד מאחוריה, פייר רמופלנגר אומר שהיא נוצרה בעקבות תחינות של לקוחות החברה למכונית יותר זריזה, קלה וקצרה. "דנו בנושא הזה הרבה מאוד. ואני חושב שעם DIVO הגשמנו להם את החזון".
כנהוג בבוגטי, המכונית חולקת כבוד לשורשים של המותג, שכן היא קרויה על נהג מירוצים צרפתי בשם אלברט דיוו (Albert divo) שככב בעיקר במירוצי סיבולת וזכה בין היתר פעמיים במירוץ הטרגה פלוריו בסיציליה ב-1928-9.
למה עכשיו?
כמעט שנתיים אחרי שהוצגה, ה-DIVO עולה לכותרות השבוע פעם נוספת: מנכ"ל בוגטי סטפן ווינקלמן פרסם חגיגית, מבין כתלי המשרד המבוצר שלו, כי ה-DIVO סיימה את שלב הפיתוח ותחל להמסר בקרוב לכל לקוחותיה. "עם בוגטי DIVO אנחנו מתניעים מחדש מסורת שנשכחה בתחום מכוניות הספורט. זוהי מכונית עם אופי ייחודי, כריזמה, יכולות-על ושיפורים אירודנימיים. עם העיצוב החדש ויכולת התמרון שלה בכביש היא יצירת מופת שחובה על כל אספן מכוניות בוגאטי לרכוש: 1500 כ"ס, 163 קג"מ ומהירות מרבית של 380 קמ"ש".
בוגאטי ייצרה רק 40 יחידות של ה-DIVO וכל אחת שווקה ב-5 מיליון יורו. כל היחידות נמכרו מראש ואין לנו מידע אם בקרב הרוכשים מסתתרים ידוענים. אנחנו כן יכולים לדווח שאת ה-DIVO לא רכש, למיטב הבנתנו אחד מהלקוחות הנאמנים ביותר של המותג - כריסטיאנו רונאלדו. כוכב יובנטוס בן ה-35 מחזיק כיום בין 3-4 רכבי בוגטי בשווי עשרות מיליוני יורו; אחת מהן היא ה"המכונית השחורה" אותה רכש תמורת קרוב ל-17 מיליון יורו וכן חיזק את האוסף שלו ממש לאחרונה עם בוגטי צ'נטודיאצי' ב-8 מיליון יורו.
קורונה ובוגאטי
בוגאטי השביתה את פעילותה ב-20 במרץ לאחר התפשטות הנגיף ושלחה את העובדים לביתם. בחברה ציינו כי הוירוס פגע בשרשרת אספקת החלפים של המכוניות וכתוצאה מכך, כל המסירות מתעכבות. בכירים בפולקסווגן, בעלי הבית של בוגאטי, אמרו שגם כנגד הוירוס החברה משתדלת לעמוד בהבטחותיה: "מחד, זה כמעט בלתי אפשרי לשלוח רכב מוכן ללקוחות שלנו בגלל מגבלות התחבורה באוויר, בים וביבשה. אבל אנחנו מודים למי שבכל זאת, ולמרות הכול, עבדו כאן תוך מחויבות מלאה בחודשים האחרונים ולא וויתרו עד הרגע האחרון".
בעניין זה, נוסיף כי בימים האחרונים, אולי על רקע הנסיגה בכמות המתים מהנגיף באזור אירופה, חלק גדול מהיצרנים הודיעו לעובדיהם על פתיחה מחודשת של המפעלים וקווי הייצור. ב-VW דיווחו כי סקודה כבר מוכנה לצאת לדרך, כמו גם חטיבת הפרטיות של פולקסווגן. אם תמשך ההתאוששות במותגי הליבה של הקונצרן הגרמני ייתכן כי גם בוגאטי, שהמפעל המרכזי שלה נמצא בחבל אלזס בצרפת, תחזור בקרוב לפעילות.
כל החדשות על מותג בוגאטי בעולם הרכב של ערוץ הספורט