לפני כמה שנים זה נחשב למחזה נדיר לראות בכבישי ישראל את הטויוטה סיינה גדולת המימדים. ברבות השנים ה-MPV האמריקאי הפך לכוכב המגזר החרדי-דתי בזכות התכונות המיוחדות לו ובראשן האפשרות להסיע מספר גדול של נוסעים. "זאת היורשת של הטויוטה פריבייה שהיתה לי לפני המון שנים" אמר לי פעם אחד האנשים שבבעלותו טויוטה סיינה. "לו יכולתי, הייתי שומר על המכונית ההיא לנצח אבל היום הסיינה נותנת לנו פתרון משפחתי מצוין וגם אישתי נוהגת בה בכיף ובבטחון" המשיך אותו בחור לתאר את המקום של הסיינה במשפחה שלו. המיניואן האמריקאי נולד אי שם בשנת 1997 ועבר שלושה דורות עד היום והוא המענה של טויוטה להונדה אודיסי ולקרייזלר פסיפיקה בשוק האמריקאי.
הפופולאריות של הסיינה והיבוא האישי שלה לישראל לא חמק מעיניהם של אנשי יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל, אך ידיהם היו קשורות בכל מה שניתן לעשות בכדי לייבא את המכונית בעצמם למרות שהם נותנים לה שירות כמתחייב בחוק. הבעיה העיקרית נעוצה בכך שחברת טויוטה עצמה לא מאפשרת ליבואן המקומי לייבא את הסיינה מפאת התקן שלו והתאמתו בהגדרה לצפון אמריקה ולא למזה"ת אבל אולי כעת הסיפור יוכל להשתנות כי טויוטה מודיעים שהסיינה הבאה תהיה היברידית ואז אולי תיפתח אפשרות לייבא אותה ביבוא סדיר כשם שמביאים את הטויוטה קאמרי ההיברידית שגם היא מיוצרת לשוק האמריקאי ומיובאת בסטנדרט הזה לישראל. אם זה יקרה? ימים יגידו.
המכונית עברה מתיחת פנים קלה בשנת 2018 ואילו בשנה שעברה היא שודרגה עם מערכות חדישות במיוחד בתחום המולטימדיה שלה. למרות כל מתיחות הפנים והשדרוגים, המנוע נותר כשהיה, יחידת כוח בנפח 3.5 ליטר בנזין בתצורת V6 בהספק 296 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומאטית. בסופ"ש דלפה לרשת ידיעה כי טויוטה תציג ביום שני 18/5 שתי גרסאות היברידיות חדשות לשוק האמריקאי מבלי לפרט באילו דגמים מדובר, אבל התמונה שצורפה הייתה של זנבה של הטויוטה סיינה כאשר הלוגו של טויוטה היה בגוון כחול, מה שמעיד על מערכת הנעה היברידית.
נראה כי טויוטה לא התאמצה להסתיר את הסיפור ואולי אף להיפך, יש הטוענים כי היא יצרה הדלפה מכוונת אך למרות שתמונת זנבה של הסיינה הוצגה שם, לא היה שום אזכור לדגם השני שיקבל יחידת הנעה היברידית והאמריקאים יצטרכו לחכות ליום שני בצוהריים שעון ארה"ב. כאמור, המכוניות מגיעות לישראל ברובן למגזר החרדי-דתי אולם יש גם לא מעט מכוניות כאלה שמשמשות את האוכלוסיה של הנכים המרותקים לכסאות גלגלים וזקוקים למיניואן עם דלת צד על מנת שיוכלו להיכנס לרכב על גבי רמפה צידית. במקרה הזה יצטרכו הגופים המבצעים את ההסבה של הרכב לבחון תהליכים או שינוי בהתאמת המכונית לצרכים המיוחדים שלה.
עוד הרבה על מותג טויוטה בעולם הרכב של ערוץ הספורט
עוד הרבה על מותג טויוטה בעולם הרכב של ערוץ הספורט