מתוך היכרות מעמיקה עם הגלגול הנוכחי שלו, אנחנו מרשים לעצמנו לכתוב כי הדור הרביעי של יונדאי סנטה פה הוא אחד מכלי הרכב המושקעים ביותר שיונדאי פיתחו מאז הווסדות המותג הקוריאני (ואולי מהאיכותיים שבהם). הוא מיוצר משנת 2018 וכעת זוכה למתיחת הפנים הראשונה שלו ("אמצע-החיים") שעיקרה טיפול קוסמטי קל מבחוץ, התאמה של מערכות מודרניות בפנים ושיפור של חלק ממערכות העברת הכוח.
למרות הגידול של השבכה והתאמתה העיצובית לסגנון הייחודי של יונדאי פאלסייד, לא נרשמת בסנטה פה 2021 צמיחה כלשהיא בפרופורציות. שינויים נוספים ומאוד סמליים הם ביחידות הפנסים וערכת האיתותים בזנב ושדרוג של תאורת ה-DRL. יונדאי גם הוסיפה מספר גוונים וכן חישוקי 20 אינץ' חדשים והחליפה פגושים ובתי ערפל.
ביונדאי אומרים שחלל הפנים המחודש יהיה רחב יותר, שימושי יותר וידידותי על פני הדגם שלפני מתיחת הפנים. גולת הכותרת היא "מגלשת" הקונסולה המרכזית שמחליפה מבנה קונבציונלי עם חוגה אלקטרונית (Shift by wire) במקום מוט הילוכים מסורתי ואת פאנל המתגים יורש לוח פקדים אופקי. בקומה העליונה מתנוסס מוניטור מרחף שהוגדל מ-8 אינץ' ל-10.25 אינץ' עם גרפיקה טובה יותר וכמה פונקציות נוספות. עוד אומרים ביונדאי, כי בפעם הראשונה יהיה זמין סנטה פה עם מערכת שטח אלקטרונית HTRAC מתקדמת בעלת מספר מצבי כיול - ספורט, נוחות, חסכון וכן מצב אוטומטי המבצע התאמות אדפטיביות לתנאי האחיזה.
בצד המנועים אין פרטים רשמיים, אולם בכלי התקשורת בארה"ב אומרים כי יונדאי תכננה את הסנטה פה המעודכן כך שיוכל לשאת מנוע היברידי עם הספק של למעלה מ-260 כ"ס ויכולת טעינה מרשת החשמל. המשמעות היא שהסנטה פה יצטרף לשורה הולכת וגדלה של רכבי PHEV עם צריכת דלק נמוכה ונסיעה על טהרת החשמל למרחק של כמה עשרות קילומטרים. דגמי דיזל יצטרפו בהמשך, כולל מנוע 2.2 ל' עם למעלה מ-200 כ"ס ותיבת שמונה מהירויות אוטומטית.
מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי סנטה פה 2021 יגיע לארץ באמצע השנה הבאה.