מותג יונדאי של קבוצת כלמוביל מוציא לדרך את המחצית השניה של 2020 והוא עושה זאת עם בשורה כפולה: צמד דגמים חשובים מסגנט ה-B SUV נחתו היום (ראשון) בארץ עם ייצוג הולם לסביבה העירונית: ברף המחירים התחתון (החל ב-110 אלף שקלים) מושק כאן לראשונה יונדאי ווניו (Venue) עליו תוכלו לקבל מידע מעמיק בקישור, ועבור הקטגוריה הפופולרית ביותר כרגע אנחנו זוכים להכיר את יונדאי קונה היברידי במחירים שיחלו ב-140 אלף שקלים.
יונדאי ווניו הוא המקביל הג'יפוני של יונדאי אקסנט, וכמוה הוא עתיד להתברג ממש בתחתית הקבוצה עם פניה למשפחות מתחילות במחירים יותר נגישים דוגמת סיטרואן קקטוס למשל. הוא מבוסס על פלטפורמה משותפת לקונה וקיה סטוניק, אבל הוא קטן מהם בכמה סנטימטרים בכל משתנה. המידות הרשמיות מעניקות לו פרופורציות של ג'יפון קלאסי רבוע, היינו תקרה גבוהה 1.57 מ', רוחב של 1.77 מ', בסיס גלגלים של 2.52 מ' ותא מטען בנפח 350 ל'. מרווח הגחון 19.5 סנטימטרים.
מבחינת מנועים משווק בישראל ווניו עם מנוע אחד: 1.6 ל' אטמוספרי הזרקת דלק כפולה בהספק מרבי של 123 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-15.7 קג"מ הזמינים מתחום של 4,500 סל"ד. בחיבור לתיבת הילוכים רציפה עם 8 מהירויות קבועות מראש, ווניו מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 16.5 ק"מ לליטר בנזין.
ברשימת האבזור תוכלו למצוא חלוקה בין מפרט 'אינספייר' ו'פרמיום' ובקצה גרסת 'סופרים'. בציוד התקני מסך ראשי 8 אינץ', תאורה אדפטיבית, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, שמשות אחוריות כהות, חיבור למערכות הפעלה של אפל ו-אנדרויד, 6 כריות אוויר וחבילת בטיחות עם בלימה אוטומטית, התרעה על סטיה מנתיב ותיקון היגוי וכן התרעה מפני הרדמות.
מפרט 'פרמיום' מוסיף מראה חיצוני מהודר יותר עם תאורת LED DRL וחישוקי 17 אינץ'. בפנים בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט ועוד. גרסת 'סופרים' מגיעה בנוסף לשני אלה גם עם מראות בצבע הגג (עד 19 קומבינציות צבעים), גימורים שונים וריפודי פנים בשילוב עור.
המחירים בישראל:
יונדאי ווניו 'איסנפייר' - 110 אלף שקלים
יונדאי ווניו 'פרמיום' - 119 אלף שקלים
יונדאי ווניו 'סופרים' - 123 אלף שקלים.
יונדאי קונה היברידי
קונה, עם אורך של 4.12 מ' , תא מטען בעל נפח של 360 ל' ובסיס גלגלים של 2.60 מ', הפך להיות אחד הכלים הדומיננטים בסגמנט (סביבות 5,000 יחידות עד היום), אבל כניסה של דגמים חשובים כמו ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008, סקודה קאמיק ובקרוב גם רנו קפצ'ר, לא מבטיחה לו שהות נינוחה בצמרת לאורך זמן. הפתרון, הוא השקת אלטרנטיבה היברידית בעלת צריכת דלק מופחתת, אותה חשפו יונדאי באוגוסט האחרון במקביל להשקת האיוניק החשמלית.
מבחינה עיצובית אין הבדלים תהומיים בין הדגם הקונבציונלי לאחיו האקולוגי, מלבד סימונים קלים המעידים על החשמל שזורם לו בעצמות וחישוקים בלעדיים עבור גרסת הכלאיים. גולת הכותרת כאן היא השתלת חטיבת כוח היברידית רגילה (לא נטענת מהחשמל) עם תשתית של מנוע 1.6 ל' בנזין עם 105 כ"ס, סוללת ליתיום איון פולימר ומנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס.
ההספק המשוקלל מתייצצב על 140 כ"ס ו-26.5 קג"מ ולפי יונדאי עומדת צריכת הדלק על ממוצע של יותר מ-24 ק"מ לליטר. את הכוח מעבירה לכביש תיבת שש מהירויות דו-מצמדית עם תפעול פקדים מגלגל ההגה, וזו מאיצה את הרכב ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ועד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. פליטת המזהמים עומדת על 90 גק"מ.
הקונה Hybrid זמין עם מפרט 'פרמיום' או 'פרסטיג'. לשתי הגרסאות צג מרחף 8 אינץ', בקרת שיוט, מצלמת נסיעה לאחור, מראות מתקפלות בצבע הרכב, חישוקי 16 אינץ', תאורת DRL LED ומערכות בטיחות אקטיביות עם בלימה אוטומטית ותיקון סטיה מנתיב דגם 'פרסטיג' מוסיף תאורת LED ייחודית בזנב, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חנייה מקוריים, התרעה על רכב בשטח "מת" של מראות הצד וכן התרעה על רכב חוצה מאחור.
לקונה מסגרת אחריות של 5 שנים או 100 אלף ק"מ על הרכב וכן מסגרת אחריות של 7 שנים או 150 אלף קילומטרים עבור הסוללה ההיברידית.
המחירים יחלו ב-140 אלף שקלים ועד 143 אלף שקלים לדגם פרסטיג'.