טכנולוגיה היברידית הפכה להיות סימן ההיכר לפעילות של טויוטה ולקסוס בענף הרכב. מאז הזנקת פריוס ב-1997 מכרו שני המותגים במשותף מעל 15 מיליון יחידות, רף חגיגי אותו הם מציינים בימים אלו. לדבריהם, "עד שנת 2025 יחשפו 40 דגמים חדשים או מחודשים בעלי הנעה חשמלית".
בתחילת שנת 2017 דווחו טויוטה על מכירת 10 מיליון דגמים היברידים והנה שלוש שנים לאחר מכן, לקסוס מוסיפה לתואר הזה 3 מיליון דגמים היברידים של חטיבת היוקרה. הפרט המרשים יותר בעניין זה, נעוץ בהישגים של לקסוס מחוץ לגבולות ארה"ב; מתוך 15 מיליון מכירות, כ-2.8 מיליון נמכרו עד אדמת אירופה ולא פחות מכך - 62% מהיקף המסירות של לקסוס ביבשת המערבית היו מצוידים בהנעה היברידית; לא דבר של מה בכך במדינות גדושות ברכבי דיזל, תיבות ידניות ומרכבי סטיישן קלאסיים.
לקסוס, חברה צעירה בת 30 פלוס במונחים היסטוריים, מקשרת את הצלחתה באירופה לקרוסאוברים של המותג, בהם ה-RX, ה-NX ומאז השנה הקודמת, זוקפת קרדיט לא מבוטל גם ל-UX החדש. זה האחרון נחשב לרכב בעל חשיבות אסטרטגית לאור הפופולריות של הסגמנט ברחבי העולם; מאז 2019 רשם לזכותו ה-UX מעל 22 אלף מכירות והדגם החשמלי, ה-UX-E, עתיד להגדיל את המכירות ולהכשיר את הקרקע לעוד כלי רכב נטולי מנוע בערה בשנים הקרובות.
הצלחה מקומית
בקרב מותגי היוקרה בישראל חלה התאוששות מסוימת מאז תחילת 2020, אולם ביניהם, יבואנית לקסוס המקומית 'לקסמוטורס' (קבוצת יוניון מוטורס) מפגינה יציבות מתמשכת. מכירות המותג המשיכו לגדול באופן רציף בשנים האחרונות כשמנגד יצרנים כמו ב.מ.וו ו-מרצדס דיווחו על האטה. בחודש מרץ האחרון צמחה לקסוס בישראל ב-3.5% נוספים; הדגם הנמכר ביותר בארץ הוא ה-nx300 הייבריד עם מעל 180 מסירות ובסך הכול, מסרה לקסוס 555 מכוניות מאז ינואר האחרון.
בהודעה שפרסמה היום (חמישי) היבואנית, דווחה כי התניעה מחדש את פעילות אולמות המכירה בישראל.
כל החדשות על מותג לקסוס בעולם הרכב של ערוץ הספורט