רנו קולאוס התעצב בדור השני שלו (2017-) לקרוסאובר משפחתי בוגר ונאה בהשוואה לדגם הראשון שהושק ב-2006 בקול ענות חלושה. בשונה ממנו, ה-קולאוס החדש רחב ידיים, נאה יותר, וכן מגייס את הטכנולוגיות החדישות ביותר שעומדות על המדפים וכיום נשען על רצפה מודולארית אותה חולק בין היתר עם אחיו התאום מבית ניסאן, ה-X טרייל עם בסיס גלגלים של 2.71 מ'.
את קולאוס החדש השיקה היבואנית קרסו מוטורס בישראל בתחילת השנה בדגם בודד שמתברג מעל קדגא'ר - 1.7 ל' טורבו דיזל במפרט 'אינטנס' (חמישה מושבים בלבד) תמורת 165 אלף שקלים. כעת, מצטרפת אליו גם גרסת ה-INITALE PARIS המהודרת שהוצגה ב-2018 ונחשבת לחלופה ייצוגית ואלגנטית ביחס לדגמי הבסיס, תמורתה תדרשו להיפרד מ-30 אלף שקלים נוספים.
אז מה מקבלים? כמו בהרבה גרסאות "קצה", גם כאן הדגשים מופנים לחווית השהות בתא הנוסעים ולא לאלמנטים הכרוכים בנהיגה. ה-INITIALE PARIS היא חתימת פרמיום ייחודית של רנו שהוצגה ב-2014 עבור כלל הדגמים (אפילו לקליאו הוקדשה חבילה ייחודית). היא מעודכנת בקולאוס עם מערכת שמע תוצרת BOSE לה 13 רמקולים, תאורת FULL LED, חישוקי 19 אינץ', תא מטען עם פתיחה חשמלית, מערכת חניה אוטומטית, חלונות כהים מאחור, תאורת אווירה, מערכת מדיה משודרגת R-לינק עם שיקוף סלולרי, מושבים בעלי כיוון חשמלי, חימום ועיסוי ושלל מערכות בטיחות מתקדמות.
המנוע נשאר כשם שהיה: 1750 סמ"ק סולר עם הספק מרבי של 150 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-34.7 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה עם 7 הילוכים מתוכנתים מראש (ממחושבים), הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא בגזרת ה-15 קילומטרים לליטר סולר.
המחיר כאמור התייצב על 195 אלף שקלים.