ייתכן שמגפת הקורונה אחראית לכך, אבל מסתבר שניסאן לא ממש מתאמצת (יותר) להסתיר את הדור הבא של אקסטרייל (או ניסאן 'רוג') כפי שהוא נמכר בצפון ארה"ב ומפיצה את תמונותיו בנקודות אסטרטגיות ברשת. בניגוד לקשקאי 2021, שכיום יש מעט ספקולציות לגבי הופעתו הסופית, כעת אנחנו יכולים לקבל תמונה מאומתת (ברזולוציה מוגבלת) של הקרוסאובר הגדול.
אם מידע לגבי מערכות הינע לא ממש זמין כרגע רשמית, אז לפחות אנחנו יכולים להתרשם מהעיצוב החיצוני והפנימי שבהחלט מפגינים קפיצת מדרגה. הפרופורציות החיצוניות מצביעות על המשך ישיר של מבנה שימושי, רבוע ולא מחוכם הכולל גם סידור ל-7 מקומות ישיבה, אולם המהפכה הויזואלית בולטת במיוחד בחלק הקדמי, בו הוא מתכתב בצורה גלויה עם ניסאן ג'וק הנוכחי ואולי קצת עם המיקרה.
באופן דומה, הדור הרביעי מציע חלל פנים טכנולוגי והרבה פחות משעמם. החלק המרכזי נשלט על ידי צג ראשי מרחף (כנראה מעל 10 אינץ') עם מערכות הפעלה חכמות, שיפור ם במרחב בין הנהג לנוסע, תעלה מרכזית רחבה עם ידית הילוכים קצרה, משטח טעינה סלולרי ובמפלס המרכזי בקרת האקלים. לוח המחוונים נראה דיגיטלי לחלוטין, באותה שיטה בה נוקטים כיום רוב יצרני הרכב בסגמנט.
מה שנותר עדיין בגדר סימן שאלה נוגע לאיכות הפנים. ניסאן מראה סימני שיפור בתחום זה אבל עדיין "מפגרת" מאחור מול דגמים מובילים כמו פיג'ו 5008, סקודה קודיאק, קיה סורנטו ודומיהם. יש להניח שבחלק מהגרסאות ה"מפוארות" יותר יעשה מאמץ לחפות על חסרונות בתחום הגימור על ידי תוספות של צעצועים ועוד מערכות בטיחות, אולם החברה היפנית בהחלט תדרש כאן להתעלות רצינית.
בארה"ב יציעו את הרכב עם מנועי בנזין שאין בהם חידושים גדולים, כולל ה-2.5 ל' שמקורו באלטימה עם הספק של 180 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה, וייתכן שגם מנוע 2.0 ל' טורבו. נדע יותר לגבי הדגם האירופי בהמשך השנה, אך יש להניח שנמשיך לראות במחזותינו עם קונפיגורציה דומה. שיווקו יחל בארה"ב בחודשים הקרובים, בכפוף לכל העיכובים הצפויים עקב הנגיף. אלינו יגיע מתישהו בסוף השנה הבאה.