מאז שסיאט השיקה את האטקה ב-2016 גלגלה החברה הספרדית מעל 300 יחידות לכבישים. בזכות הפופולריות של סגמנט רכבי ה-SUV, הוא הפך לאחד מכלי הרכב המשפחתיים המבוקשים מסוגו באירופה וגם בישראל, ואף היה חתום על בריאת מותג קופרה הספורטיבי בדמותו, עד לרגע שבו הוכרז 'קופרה' כיישות עצמאית עם בידול מובחן יותר.
כעת מגיע השלב של האטקה להתרענן ואת העצמות המחודשות שלו הוא יציג בפני העולם בחשיפה דיגיטלית שתערך ב-15 ביוני. בינתיים, שחררה סיאט קדימון בודד המגלה לנו את חלקו האחורי שעוצב בהשראת מוביל הנוסעים טראקו (כולל איתות דינמי) וכנראה שגם החלק הקדמי שלו יאמץ קווי מתאר דומים. אין לצפות כאן לשינויים במידות או בפרופורציות אלא למתיחת פנים מצומצמת שהרכיבים המשמעותיים שבה יופיעו בקבינה.
בחלל הנוסעים תהיינה כמה בשורות מעניינות. איכות החומרים שופרה, המושבים יולבשו בדים מהודרים יותר ומגוונים (בהתאם לגרסאות השונות),וכן עושה רושם כי מערכת המדיה תעודכן עם חוגה לשליטה על פונקציות בצג המגע וכן סיאט תיישם טכנולוגיה של מתגי-מגע בודדים. ייתכן גם שחלק ממערכות הבטיחות המתקדמות תהיינה זמינות במפרטים זולים יותר.
בצד המנועים סיאט תמשיך לנצל את יחידות ה-1.0 ל' טורבו 115 כ"ס ו-1.5 ל' טורבו 150 כ"ס, 2.0 ל' טורבו 190 כ"ס, אולם מסתמן שהאטקה יהיה זמין גם עם מנוע היברידי נטען מרשת החשמל המבוסס על פאסאט GTE. זה יעניק לנהגים הספק מרבי של כ-200 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 50 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. כל המנועים מחוברים אל תיבת DSG7 על בסיס הנעה קדמית או כפולה במהדורות הבכירות.
המחירים עתידים להשאר כפי שהיו עם תנודות קלות בלבד (באירופה מתחיל ב-22 אלף יורו) ובארץ מתומחר ב-142 אלף שקלים לגרסת 'סטייל' בסיסית ועד כ-170 אלף שקלים לדגם ה-FR. החשיפה הרשמית כאמור, בשבוע הבא ובמועד הרשמי נדע גם מתי בדיוק ינחת בישראל.