אם אתם בשוק של מכוניות המנהלים כנראה שנתקלתם בשם 'אלטימה' לפחות פעם אחת בשנים האחרונות. מאז הסדרת התקינה האמריקנית במשרד התחבורה משווקת בארץ הסדאן הגדולה ואחותה המצודדת מקסימה בייבוא מוסדר דרך אפיקי היבואנית קרסו מוטורס. האלטימה מתמודדת (גם) בתת נישה של הקטגוריה הזו מול מכוניות כמו טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה להן שורשים בארה"ב.
עד כה שווקה אלטימה במפרט אחד, ה-SV תמורת 170 אלף שקלים. אולם כעת היא זמינה גם במהדורת ה-SL הבכירה עם תוספות באבזור ומערכות הבטיחות. היא כוללת כעת פונקציות חשובות שאנחנו מכירים מקבוצת המשפחתיות הגדולות כמו בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, תאורה אדפטיבית למניעת סינוור ותיקון סטיה מנתיב עם התערבות מבוקרת מחשב. אלה מצטרפות למפרט הבטיחות הקיים של הדגם לו עשר כריות אוויר, התרעה מפני הרדמות, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, התרעה על תנועה מאחור ועוד.
האלטימה, שנמתחת ל-490 סנטימטרים מקצה אחד לשני, ממשיכה עם מנוע ה-2.5 ל' הוותיק בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. ההספק המרבי עומד על 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-25 קג"מ מ-3,600 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על פי היצרן היא בסביבות ה-12 ק"מ לליטר בנזין.
גרסת ה-SL מעודכנת עם מספר רכיבים שאינם זמינים בדגם ה-SV. בין היתר היא מוסיפה מצלמת 360 מעלות, מערכת ניווט ניסאן קונקט, מערכת שמע של BOSE עם תשעה רמקולים, בלם יד אלקטרוני עם פונקציית HOLD, חימום גלגל הגה, חימום מושבים קדמיים, זכרונות למושב הנהג החשמלי, גג-שמש, חיישני חניה אחוריים, חישוקי אלומיניום 19 אינץ' ומערכת עזר לחניה אוטומטית. כל הדגמים מגיעים עם מסך ראשי 7 אינץ' עם תאימות לאפל ו-אנדרויד, ריפודי עור מלא, ארבעה חיבורי USB ו-AUX, מפתח חכם ועוד.
המחיר בישראל: 182 אלף שקלים.