הדור הנוכחי של פיג'ו 308 מתבגר די בחינניות, ולמרות שהיריבות כבר מזמן התחדשו והשריצו מהדורות מקושטות ורכבי ה-SUV חונקים את המכוניות המסורתיות, הוא עדיין שומר על קצב מכירות מרשים במרכבים הקלאסיים שלו כשהוא נכנס לשנתו השביעית; רק במהלך 2019 החולפת נמסרו באירופה מעל 141 אלף יחידות של ה-308, או 100 אלף פחות משנת השיא שלו ב-2015. זה מעיד, בין היתר על כך שהוא אינו גווע מול היציבות האופיינית של פולקסווגן גולף וחברותיה, ועל כן נוטע בהם בטחון רב לקראת האבולציה של ה-308 שתתחיל בשנה הבאה.
החשיפה הרשמית מתוכננת לשנת 2021, ואם הקורונה הצליחה לשבש לכם את לוח הזמנים, אנחנו כבר לא רחוקים משם. הדור הבא של ה-308 צפוי לאמץ תחת הופעה מהודרת השראות עיצוביות מפיג'ו 208, 3008, 5008 וכל 008 אחרת בתוך הקו המשפחתי העדכני. המשמעות אינה רק עיצובית אלא גם טכנולוגית, עם יוזמות בתחום הרצפה והמנועים וגם בגרסאות הספורט ישנם כמה חידושים יסודיים.
הפלטפורמה המודולארית תהיה משותפת ל-3008 הבא (גם הוא צפוי להראות את פרצופו המחודש בקרוב), כאשר פילוספיית ה-Icockpit תהיה כבר בשלבים מתקדמים יותר עם פונקציות קצת יותר מתקדמות מאלו שתמצאו בפיג'ו 2008 למשל. הוא יהיה מרווח יותר, גדול יותר, וכן תהיינה ל-308 מספר יחידות כוח בסיסיות, בנזין ודיזל, אך היא תזכה לשאת בקרביים גם מנוע היביריד לייט עם מצבר 48 וולט שישפר את צריכת הדלק.
גרסת ה-GT של ה-308 לא תשרוד ככל הידוע בגין תקנות זיהום האוויר, אבל ה-GTI מאיצה קדימה ובתוכה גם טמונה בשורה טכנולוגית. בחודשים האחרונים התוודענו (וקיבלנו בהבנה) את הפרסומים שה-208 GTI הבאה תהיה היברידית, וכך גם ה-308. אולם הפרט הטכני החשוב ביותר, הוא מערכת ההנעה של ההוט האץ' הבכירה.
על פי דיווחים של כלי התקשורת בצרפת, ה-308GTI תנצל מנוע היברידי מתוחכם שנמצא כעת במבחנים על ה-508PSE, ראשי תיבות ל-Peugeot Sport Engineered. בתוך הבלוק הזה והמכלולים מסביב יושבים מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין 4 צילינדרים, שני מנועים חשמליים וסוללה המפיקים יחדיו הספק מרבי של 400 כ"ס. הזמן הרשמי ל-100 קמ"ש עומד על 4.3 שניות ועד מהירות של 240 קמ"ש.
כמו במכונית הספורט-סדאן, גם כאן תופקד על העברת ההילוכים תיבת8 מהירויות אוטומטית יפנית של אייסין עם תפעול מגלגל ההגה, ומאחר וזו מכונית היברידית ייתכן שפיג'ו יבחרו בהנעה כפולה, או הנעה כפולה אדפטיבית עם חלוקת משיכה בין הסרנים. לא ברור אם היא תשמר כל 400 הסוסים, אבל היא בהחלט תחצה את קו ה-300 כ"ס. תיבה ידנית? נקווה שתמשיך, אבל לא ברור לגמרי.
ב-PSA מכוונים את השקת המכונית לסתיו של 2021, עם מחירים שיחלו באזור ה-22 אלף יורו. גרסת הסטיישן תגיע קצת אחרי וה-GTI כנראה כמה חודשים לאחר מכן להשלמת ההיצע. המשמעות היא שהגרסה הנוכחית תמשיך בשוק הישראלי לפחות עוד שנה וחצי, אם לא יותר.