נדירים המקרים בהם אנחנו נתקלים ברכב חדש מיסודו שאין לו קשר הדוק מדי לשורשי המותג, אבל זה כמעט המקרה כאן עם מרצדס GLB קלאס החדש שמנסה לבדל עצמו עם שפת עיצוב שרירית וקונספציה ייחודית שמותאמת לכל המשפחה העירונית שחפצה גם בטיולי טבע. דיימלר חשפה הלילה את הג'יפון הטרי שלה לקבוצת הקרוסאוברים הגרעינית מול אאודי Q3 וחבריו. ביחד איתו עומדים בתשתית ה-SUV של מרצדס לא פחות מ-8 נציגים שונים, ולמרות שהוא מושפע מכמה רעיונות שכבר פגשנו פעם וחולק את הפלטפורמה עם A קלאס, במרצדס מדברים על איחוד של רכב קומפקטי אבל עם זאת מרווח דיו לשבעה אנשים. איך עושים את זה? התשובות טמונות בין שלוש השורות.
בסיס הגלגלים שלו למשל נמתח על פני קרוב ל-2.9 מ', שהם 10 סנטימטרים יותר ממרצדס בי קלאס, והוא גם מתהדר במרחב הראש הנדיב ביותר בסגמנט הזה - יותר מ-1 מ' בשורה הראשונה. במרצדס מציינים עוד ומדגישים במיוחד כי מרחב הברכיים מרשים בשתי השורות ובשורה שלישית, עליה הולבשו 2 מושבים נפרדים ניתן לאכלס אנשים שגובהם הממוצע הוא 1.68 מ'ץ נפח תא המטען במצב מלא הוא 179 ל', אבל בפוקנציה של חמישה מושבים, ה-ג'י אל בי קלאס פותח את השדה מאחורי שורה שתיים לכדי 560 ל' ועד יותר מ-1,700 ל' בקיפול כל השורות – שטח טעינה שווה בגודלו למכונית סטיישן ממוצעת.
מבנה הקונסולה וכל המערכות מבוססות על הרצפה הטכנולוגית של האיי קלאס עם שני צגים מחוברים בגודל 7 אינץ' וממשקי אפל ואנדרויד, מערכות מדיה מתקדמות וכן בקרה קולית אמביוקס. יש לו, כמובן ארסנל של מערכות בטיחות חכמות בהן בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, מצלמה אחורית ברזולוציה גבוהה, וכן ניתן לצייד אותו במסגרת האופציות בצג מוגדל של 10.25 אינץ' ומערכת שמע משוכללת של בורמאסטר, תצוגה עלית ועוד הרבה.
קו המנועים שלו מתחיל ב-5 חטיבות כוח, 2 בגרסת בנזין והיתר סולר. ההספק בגרסאות הבנזין מתחיל ב-163 כ"ס, עבור ל-224 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.9 ש'), ובדגמי הדיזל החל ב-150 כ"ס וכלה ב-190 כ"ס. הנעה כפולה 4מאטיק היא סטנדרטית בג'י אל בי, עם וויסות כוח בין הסרנים ושידוך לתיבת שבע מהירויות דו-מצמדית רק בגרסת הבסיס ו-8 מהירויות לדגמים הבכירים. לבקרת הנהיגה בשטח שלושה מבצי כיול 'דינמיק-סלקט', אולם המערכת מגיבה בהתאם לתנאי האחיזה ומבצעת התאמות אוטומטיות ובכל מקרה רוב הזמן הכוח זורם לגלגלים הקדמיים כל מדובר בנהיגה רגילה על האספלט. מרווח הגחון או זוויות הגישה והנטישה אינן יוצאות דופן, כך שכל יוזמה להרחיק עימו לשטח מסולע ועוין מוטב שתעצר כבר במגרש החניה.