sportFive935454 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

וולוג: כפיר כשריאן ו-בועז קורפל

סטילס: רונן טופלברג

מספר חודשים לאחר תחילת שיווקה הרשמי באירופה מגיעה לחופי ישראל מכונית הספורט-סדאן החשובה ביותר של וולו, ה-S60 החדשה. הדור השלישי שהושק עולמית בשלהי השנה הקודמת הוצג היום (שני) במסגרת מסיבת עתונאים באולם החברה בהרצליה פיתוח. מכונית המנהלים השוודית מבוססת על הפלטפורמה המודולארית של היצרן עם גידול נרחב במידות, שילוב מנועי טורבו קונבציונליים והיברידים עם ביצועים ספורטביים, מערכות בטיחות מתקדמות ו-2 רמות אבזור מפוארות. ה-S60 מיוצרת לראשונה במחזור חייה במפעל האמריקני בצ'רלסטון (דרום קרוליינה).  

בענף רכב שרומס כל דבר שלא נראה כמו ג'יפון, ה-S60 מתגלגלת לשוק עוין במיוחד בלב קטגוריית היוקרה. ואולם, בוולוו סוברים כי נוכח הרפורמות שיושמו ברכב ומידותיו הנדיבות, הוא עתיד להתברג היטב בשוק הישראלי לצד ה-XC40 ויתר דגמי הפנאי של החברה. מתחת לחזות המפוסלת של ה-S60 מסתתרת פלטפורמת ה-SAP, כאשר מבחינת מרחבי הפנים שלה היא מציעה ה-ר-ב-ה יותר מאי פעם; אורכה צמח ב-13 סנטימטרים ל-4.76 מ', ובסיס הגלגלים שלה עומד כעת על 2.87 מ' - צמיחה של קרוב ל-10 סנטימטרים ביחס לדור הקודם (שיפור גדול במרחבי המושב האחורי). היא רחבה יותר כמעט מכל רכב אחר המקביל לה בקטגוריה זו (1.85 מ') ותא המטען מגיע בנפח של 390 ל'.

ה-S60 החדשה תשווק בישראל עם 2 מנועים: מנוע ה-T4 ומנוע ה-T8 פלאג-אין (טעינה מהשקע). לראשון הספק מרבי של 190 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-30.6 קג"מ מ-1,700 סל"ד. רכב זה, על בסיס הנעה קדמית מאיץ ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות ועד מהירות מרבית של 220 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לצד מנוע זה, מתברגת תחנת הכוח ההבירידית של וולו שאף מסוגלת לכסות מרחק של 50 קילומטרים על גבי הסוללה. מנוע ה-T8 מפיק הספק מרבי של 390 כ"ס ו-65 קג"מ מ-2,200 סל"ד ומאיץ במכונית ל-100 קמ"ש בפרק זמן של 4.6 שניות בלבד, ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-50 ק"מ לליטר (שילוב של ניצול הסוללה ומערכת ההינע הרגילה). שני המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. גרסת ה-T8 מצוידת בהנעה כפולה ומשך זמן טעינת הסוללה משקע ביתי נאמד ב-6.9 שעות.  

ביבואנית החליטו לייבא ארצה 2 רמות מפרט בכירות, ה-Inscription  ו-R דיזיין. החבילות מובחנות ביניהן לא רק באופי הרכיבים אלא גם בנראות - דגם ה-R דיזיין הוא בעל תמה ספורטיבית, בעוד גרסת ה-INS היא בעלת תכונות "סאלוניות" יותר ומעודנות. כך או כך, כל הדגמים מגיעים כסטנדרט עם מערכת שמע של הרמן-קרדון, לוח מחוונים וירטואלי בגודל 12.3 אינץ', 2 חיבורי USB, חיישני גשם ותאורה, כניסה והנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי מלא, מושבי עור חשמליים, חימום למושבים, חבילת תאורה, חישוקי 18 אינץ' ומערכות בטיחות רבות: בלימה אוטומטית, ניטור תנועה צולבת, התרעה על רכב בשטח הנסתר במראות הצד, תאורה אדפטיבית, בקרת ערנות, בקרת סטיה מנתיב ועוד. ניתן להוסיף לרכב מגוון רחב של תוספות כמו גוונים מהודרים לתא הנוסעים, מצלמת 360 מעלות, מושבי עור מאווררים מסוג נאפה, תמיכה חשמלית לכריות הצידיות של המושב, חישוקי 19 אינץ', מערכת שמע משופרת עם סאב-וופר ועוד הרבה.

שוק המנהלים מתכווץ, הג'יפונים בעליה ובכל זאת - יש בשורות

במסגרת מסיבת העתונאים העיר שרון גזלר, מנהל חטיבת המכוניות של חברת מאיר בישראל כי למרות הקיטון במכירת רכבי ספורט-סדאן בכל המותגים בארץ, נרשמת התחזקות דווקא בקצה העליון של הסגמנט בגרסאות הבכירות - לא מעט בזכות דגמי הפלאג-אין. אי לכך, מבחינת מיצוב, מחירה של ה-S60 החדשה הינו אטרקטיבי בהשוואה לקבוצה; דגם ה-T4 יחל ב-249 אלף שקלים בעוד דגם ה-T8 החשמלי עם כל התוספות תומחר ב-301 אלף שקלים. זהו הפרש של עשרות אלפי שקלים ביחס למרצדס C קלאס בגרסת 180 (מעל 318 אלף שקל) ופער של כמה אלפי שקלים מ-ב.מ.וו  e330 או אאודי A4 ו-לקסוס IS - יריבותיה העיקריות בסגמנט. מבחינת היקף מכירות הצפי הוא כי בשנה קלדנרית מלאה תמסרנה קרוב ל-500 מכוניות מסדרת ה-S60 החדשה בישראל.  

ל-S60 וריאציות נוספות בעולם כמו גרסאות ה-V60 סטיישן ו-הקרוס קאנטרי, וכן מהדורת ה-פולסטאר החזקה עם 415 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. לא ברור עדיין מתי אלה תגענה לישראל.

 נהיגה ראשונה ב-וולוו S60 החדשה במסגרת השקתה העולמית

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!