על פי פרסום רשמי של FCA, עולה כי קונצרן קרייזלר-פיאט הגיש הצעת מיזוג מסודרת לחברת רנו ביחס בעלות של 50/50 בין שני הצדדים. אם מסגרת זו תתממש, קרייזלר-פיאט-רנו תתברג במקום השלישי בגודלה בענף הרכב עם הכנסות שיניבו לה במקביל גם חסכון של מעל 5 מיליארד יורו בשנה - ומעל כל זה גם נוכחות מוגברת בשווקים האסטרטגיים של שני היצרנים בעולם וכלל המותגים שברשותם. "הסכם מסוג זה יספק לנו שמיכה רחבה מאוד ומחמיאה של מוצרים", כך הצהירו בצד האמריקני-איטלקי.
בקבוצת רנו פרסמו הודעה לפיה הם בוחנים את "ההצעה הידידותית" של קרייזלר-פיאט בעניין רב והחלו לבחון את היבטיה השונים על היתרונות והחסרונות. המיזוג עצמו יגובש דרך צד שלישי בחלוקה של 50/50 על בעלות המותגים. רנו מביאה לשולחן את חטיבת רנו עצמה, חברות דאצ'יה ו-לאדה, בעוד קרייזלר מנהלת את מותגי jeep, אלפא רומיאו, פיאט, קרייזלר ו-דודג'. רנו תבקש גישה לשוק הצפון האמריקני בעוד פיאט-קרייזלר רוצה נוכחות בשוק הרוסי.
מייק מנלי, מנכ"ל קבוצת FCA (קרייזלר-פיאט) אומר כי הבשלת המיזוג תארך בסביבות שנה, אולם בקרייזלר מבינים את השינויים שחווה שוק הרכב ואת הנחיצות לאחד חברות כדי לשרוד את הטלטלות הכלכליות ולכן אינם ממהרים לפסול הצעות רציניות. "העולם החדש מאלץ אותנו לקחת החלטות נועזות", כך אומר. פיאט רכשה נתח מחברת קרייזלר ב-2009 ויצרה את המיזוג המלא בשנת 2014. כיום מועסקים בקונצרן מעל 200 אלף עובדים.
רנו ו-קרייזלר, כל אחת בנפרד חוו מהפכות דרמטיות בשנה האחרונה. רנו-ניסאן מתמודדת בימים אלו עם הסקנדלים שכרוכים סביב צווארו של נשיא החברה היוצא קרלוס גון, בעוד פיאט-קרייזלר מתמודדת עם פטירתו של סרג'יו מרקיונה - האיש שבדמותו קם תאגיד הרכב שחיבר בין העולמות האיטלקיים לאמריקניים. "פיאט ו-רנו מחפשות יציבות בהיקף פעולה נרחב", אומרים בכירים בענף הרכב בגרמניה. "היישום של ההצעה הזו נראה על הנייר קשה מאוד, אבל תאורטית זו הצעה טובה מאוד שכדאי לשני הצדדים לשקול אותה בכובד ראש".
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!