sportFive942197 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ב.מ.וו גיבשה תכנית מורכבת להציג כ-25 דגמים חשמליים על הכביש במהלך 7 השנים הבאות. האסטרטגיה של הבווארים לכרוך את כולם סביב עמדות הטעינה תחילתה במכוניות כמו ה-i3 וכן בדגמים היברידיים בעלי טעינה מתוך סדרות המשפחה שאחראיות לנפח גדול מרווחיה בקטגוריה הזו, אבל הכוכבת הגדולה ביותר של המותג בתחום זה הייתה ונשארה ב.מ.וו i8 - הפרשנות הספורטיבית הטהורה שמחביאה בין הסוללה לעיצובה העתידני קשרים הדוקים לחדוות הנהיגה.  

הצעד הבא והמתבקש אחרי ה-i8 היה לנסות ולהמציא מחדש את ה-M הקיצונית של העשור הבא, ואת זאת עושה ב.מ.וו במסגרת יוזמת ה-Next one שהגתה לפני שנים אחדות. אם נחטט בין קווי היסוד של האסטרטגיה הזו נמצא שם שורה של רעיונות פורצי דרך על עיצוב, תכנון ו-יעילות, אבל גולת הכותרת ביוזמה הזו התגלגלה החוצה ביממה האחרונה באירוע מיוחד שנערך בגרמניה - ב.מ.וו M1 קונספט. 

דגם זה ממשיך את הנוסח שהוצג עם ה-inext suv קונספט שנחשף בספטמבר האחרון, אולם בעוד רכב הכביש-שטח המהפכני הפגין את הטכנולוגיה האוטונומית של ב.מ.וו, ה-M1 הבאה כולה מוקדשת לחווית הנהיגה הקונבציונלית - כלומר להחזיר את ההגה לידיו של הקברניט. "זו מכונית שפותחת חלון לעתיד של הנהיגה הספורטיבית", אומר ראש צוות מחלקת העיצוב של ב.מ.וו, אדריאן ואן-הוידניק. "היא משקפת כיצד טכנולוגיה מתקדמת מסוגלת להפיח חיים בנהיגה אמוציונלית - להיות הרבה יותר מערבת".

הנוסח הכללי הוא אינגטרציה של המכוניות הקלאסיות של ב.מ.וו ומכוניות ההווה שלה. אלמנטים כמו הכליות הקדמיות המובלטות, הפנסים המחודדים בטכנולוגיית לייזר, החריצים בתקרה האחורית ודלתות השחף שהן מחווה ל-i8 וגם באופן מיוחד נקשרות לדגם מכונן, ה-טורבו X מ-1972; מכונית האב-טיפוס הראשונה של ב.מ.וו שהוצגה בתערוכת פריס (ולמרבה הצער גם נקשרת לטרגדיות באולימפיאדת מינכן 1972, שכן היא הובילה את נבחרת גרמניה באירוע הפתיחה של המשחקים).

מכונית הראווה נושאת בקרביים שלה תחנת כוח היברידית עם הנעה כפולה או אחורית, בהספק של 600 כ"ס. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות וטווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 100 קילומטרים. המהירות המרבית היא כ-300 קמ"ש לדברי ב.מ.וו. הגרעין של המערכת הוא מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין עם תמיכה מ-2 מנועים חשמליים על הסרן הקדמי והסרן האחורי. 

תא הנוסעים מינימליסטי עם תכנון פנים שגולף כאילו מחתיכה אחת, עם גלגל הגה בעל עיצוב זוויתי וזוג צגים דיגיטליים מעליו עם תכונות אדפטיביות - ככל שהמהירות עולה, כך הפרמטרים משתנים, הצגים מתמרכזים והמידע משתנה בהתאם למשוב מהכביש. ב.מ.וו גם חשפה חידושים טכנולוגיים בתחום ממשק-נהג, כמו למשל מערכת זיהוי תווי פנים שפותחת את הרכב בהתקרב הנהג לדלתות. 

 ב.מ.וו תייצר את ה-M קונספט במהדורות מסוימות בעתיד הלא רחוק, אבל לפחות כרגע היא תשמש את היצרן הגרמני כמכונית פרזנטציה שסוללת את הכביש במהירות אל הדור הבא של המכוניות החשמליות.