אאודי חשפה בימים האחרונים את גרסת הביצועים של ה-SUV הבכיר ביותר שלה, ה-Q8. כמו מקבץ מובחר של קרוסאוברים בקצה העליון של המשפחה, גם הוא מקבל את חיבור האותיות הספורטיביות SQ וכנגזר מכך ויחד עם ערימת צעצועים עמוסה לעילא, גם אוצר מאחורי החרטום האגרסיבי שלו תותח כבד מאוד שאמור לעשות ל-ב.מ.וו X7 ו-מרצדס חיים הרבה יותר קשים, אי שם ברף הגבוה ביותר של המחירים, האבזור והטכנולוגיות.
מבחינה חיצונית ה-SQ מולבש חישוקי 22 אינץ' מובדלים, לוגואים בלעדיים לסדרה, פתחי אוויר בעיצוב מוגדל, רביעיית מפלטים מאחור ובתא הנוסעים מושבי ספורט עם כיתובי S על ריפודי עור-אלקנטרה. פרט לכך יש לו את כל מערכות המדיה החדישות ביותר של אאודי, מערכות בטיחות חכמות, מרחבים נדיבים ל-5 נוסעים, בקרות אקלים מפוצלות ועוד. פרט לכך ניתן לאבזר אותו עם חבילת "מתלים" מושחזת הכוללת בקרת בולמים אדפטיבית, היגוי לכל ארבעת הגלגלים (אופציונלי), דפרנציאל מוגבל החלקה, מוטות ייצוב אלקטרו-מכאנים ועוד.
אבל הנה הגענו למנה העיקרית, ובאאודי - לפחות בשלב הראשוני שלו, ישווקו אותו עם תחנת כוח שכבר קיימת באאודי SQ7; זה אומר בסיס של 4.0 ל' שמונה צילינדרים טורבו-דיזל "היברדי-קל" עם סוללת 48 וולט שמסייעת למגדש הטורבו בתחום הנמוך ובמהירות נמוכה. התוצאה היא הספק מרבי של 430 כ"ס ו-90 קג"מ הזמינים כבר ב-1,000 סל"ד! את הכוח למערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו) מעבירה תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות והביצועים הרשמיים מדברים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. מערכת זו גם מבצעת התאמות בצריכת המשאבים של המכונית ומאפשרת לו לשייט ללא סיוע מנועי במהירות של עד 160 קמ"ש לפרק זמן של כ-40 שניות.
ה-SQ8 יהיה זמין בעתיד גם עם מנוע ששה צילינדרים בנזין. בישראל נמכר כיום ה-Q8 רק בגרסה אחת, ה-3.0 ל' TDI בהספק של 286 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.4 שניות). מחירו כ-630 אלף שקלים. באירופה סוברים כי דגם ה-SQ8 יתומחר בגזרת ה-82 אלף יורו. בארץ אולי נראה אותו במהלך השנה הבאה.