פרשיית התקלה בכריות האוויר של טקאטה עדיין מהדהדת בתעשיית הרכב העולמית. מדובר בקריאה לתיקון הגדולה ביותר בכל הזמנים שנמשכת כבר שנים בניסיון להחליף את כריות האוויר במכוניות של למעלה מ-20 יצרנים שונים בעולם כולו וזאת עקב תקלה בעת הפיצוץ של הכרית שעלולה להתפוצץ ולפזר לחלל הרכב וישירות לפניו של הנהג רסיסי מתכת שעלולים להיות קטלניים. כעת מדובר בפרשייה חדשה שבה מעורב יצרן כריות אוויר אחר שנקרא עד לאחרונה TRW וכעת הוא מוכר בשם המסחרי ZF-TRW. לדברי מכון הבטיחות האמריקאי NHTSA מדובר בלא פחות מ-12.3 מיליון מכוניות חשודות מתוצרת מיצובישי, פיאט/קרייזלר, יונדאי, קיה, הונדה וטויוטה אשר יוצרו בין השנים 2010 ל-2019, קרי מכוניות חדשות לגמרי שעלו על הכבישים לאחרונה. שמות הדגמים החשודים טרם פורסמו.
מקור הבעיה החשודה לכאורה בכרית האוויר הוא במנגנון הבקרה שלה שכולל חיישן שתפקידו לקבל החלטה האם העוצמה של התאונה שהחיישן מרגיש, מצדיקה פתיחת כריות אוויר אוטומאטית או לא. לדברי מכון הבטיחות האמריקאי, מנגנון הבקרה עלול לכאורה לסבול מתקלה אלקטרונית שעלולה להוביל במקרה של תאונה לאי פתיחת הכריות ולסיכון חיי אדם. הדו"ח של מכון הבטיחות האמריקאי מציין כי קיה, פיאט/קרייזלר ויונדאי כבר הפעילו קריאה לתיקון מחשש שהמנגנון הפגום מותקן בכריות האוויר של המכוניות מתוצרתן. המחלקה לחקירת פגמים במכלולים במכון הבטיחות, איתרה שתי מכוניות מתוצרת טויוטה שהיו מערבות בתאונה ובהן יש חשד לכאורה כי המנגנון לא פעל כשורה. הממצא האחרון הביא את מכון הבטיחות האמריקאי למסקנה כי עליו לא רק לבחון את המוצרים של יצרנית כריות האוויר אלא גם את המכוניות של אותם יצרנים חשודים. החקירה עלולה להוביל בסופו של דבר להחלטה על קריאה יזומה לתיקון ואם הממצאים יוכיחו כי קיימת סבירות לפגיעה בנהג או בנוסעים, או אז יוכל מכון הבטיחות לכפות על יצרניות הרכב לבצע קיראה לתיקון ולהורות להן לבצע אותו מידית ולאלתר. עולם הרכב של ערוץ הספורט ימשיך לעקוב אחרי הסוגיה ולעדכן את הקוראים שלנו.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!