(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

בימים לא רחוקים, נתפס דגם מסחרי קומפקטי בתודעת ציבור הנהגים לחלופה לגיטימית על פני מכונית משפחתית קונבציונלית; תא הנוסעים מרווח יותר, שדה הראיה נרחב ומערכת הבולמים גם לרוב ידעה להתמודד עם מגוון של תנאים עוינים בכביש או בשבילים, אפילו בלי הנעה כפולה או מתלים מתוחכמים. כל זה השתנה ללא היכר עם התמכרות הנהגים ל-SUV ובעיקר מול תקנות הבטיחות המחמירות. אבל חלק מיצרני הרכב - במיוחד הצרפתים, עדיין מנסים להמציא אותם מחדש והנה רנו העולמית מזניקה כעת אבולוציה בחטיבת המסחריות שלה לרגל השקת דגם הראווה של רנו קנגו 2020.

הקנגו הנוכחי יושב על אותה פלטפורמה מאז שנת 2007 וזכה למתיחות פנים טכנולוגיות-קוסמטיות על פני מדרגות שונות בעשור וקצת האחרונים. הוא מתוכנן על פלטפורמה של מכונית נוסעים רגילה ולכן זוכה לביקוש בצד הפרטי והמוסדי כאחד. הוא אחד מכלי הרכב המסחריים הנמכרים ביותר באירופה בשנה הקודמת ומדורג שלישי אחרי סיטרואן ברלינגו ופיג'ו פרטנר עם היקף מכירות 73 אלף עותקים. בישראל נמסרו אשתקד 1,636 דגמי קנגו לעומת 2,633 יחידות של הברלינגו - המסחרי הקומפקטי הפופולרי ביותר בארץ.

הקנגו החדש פותח על פלטפורמה מודולארית של רנו-ניסאן-מיצובישי והוא ידידותי בהרבה מקודמו - בכל הפרמטרים. הוא מוצג כבר כעת בגרסה חשמלית והתמונה שפורסמה משקפת 80% מהרכב שבסופו של דבר יירד מרצפת הייצור. כלומר, לא צפויים כאן שינויים דרמטיים מלבד באזור השבכה התחתונה ואולי בתי הגלגלים. ברנו אומרים שהקנגו החדש תוכנן עם חשיבה של "רכב נוסעים רגיל". מעצב העל של רנו מעיר שדגמים קודמים של קנגו נבנו על פי חשיבה פונקציונלית מדי, אבל הדור הבא דינמי, זורם, שרירי ועם הרבה יותר אישיות.

 הפרצוף ה"דיגיטלי" של הקנגו החדש משותף גם לשני האחים המסחריים החדשים שהוצגו במסגרת האירוע של חטיבת המסחריות של רנו, ה-מאסטר ו-טראפיק. המוטיב הרוחבי של קו הסנטר שלו הוא שילוב בין אלמנטים שראינו בשנים האחרונות בקרוסאובר קדג'אר וגם בקרב המכונית המשפחתית רנו מגאן החדשה. מעבר לכל האמירות של בכירי המותג, אין ממש מידע טכני מוצק אודות מערכות ההינע שלו. אולם סביר שיעשה שימוש במנועים דיזל ו-בנזין וכמובן שתהיה לו גרסה חשמלית.

הקנגו החדש עתיד להופיע בלבוש סדרתי באחת מתערוכות הרכב המרכזיות באירופה בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה.

במקביל להופעת הקנגו, בחברת רנו בחרו שלא להתייחס במסגרת מסיבת העתונאים לדיווחים אודות פירוק מערכת היחסים עם דיימלר (מרצדס), במסגרתה פיתחו יחד מנועים שונים ומכוניות מגוונות מכל הקצוות. מרצדס השתמשה לאחרונה בפלטפורמה של ניסאן נווארה כדי לגבש את הטנדר היוקרתי מרצדס X קלאס וברנו מייצרים את סמארט-פור-פור יחד עם רנו טווינגו בסלובניה. אלה מייצגים חלק קטן מאוד משיתופי הפעולה בין שני הגופים.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!